Pikantne marchewki na obiad

                       karmelizowane marchewki

Młode marchewki kusiły mnie na straganach już od jakiegoś czasu. Naprawdę nie mogłam doczekać się wolnej chwili i małego kuchennego eksperymentu. W końcu udało mi się przygotować pyszne, pikantne marchewki. Ważne, żeby były miękkie, ale nadal jędrne, bo rozgotowane marchewki to już nie to samo :) A taki pikantny dodatek będzie wspaniale pasował do letniego obiadu. Do tego ziemniaczki z koperkiem i lekka sałatka. Idealnie!

Pikantne marchewki


Składniki/ na 2 porcje:
  • pęczek młodej marchwi,
  • 2 ząbki czosnku,
  • 2 łyżki oleju,
  • 1 łyżeczka cukru,
  • 1 łyżeczka ostrej papryki,
  • ok. 1/2 szkl. wody,
  • sok z połowy cytryny,
  • sól i pieprz.

Przygotowanie:
Marchewki dokładnie szorujemy pod bieżącą wodą,  kroimy wzdłuż, osuszamy. Na patelni lub w szerokim rondlu rozgrzewamy olej. Wrzucamy marchew i podsmażamy przez ok. 10 minut. Wsypujemy paprykę i odrobinę soli i pieprzu, następnie dolewamy wody i dusimy na wolnym ogniu. Gdy woda odparuje, a marchew zacznie mięknąć, dodajemy przeciśnięty przez praskę czosnek i cukier. Marchew jeszcze chwilę rumienimy. Na koniec skrapiamy cytryną, ew. doprawiamy jeszcze solą, pieprzem lub cukrem.

***
Spodobał Ci się dzisiejszy przepis? Będzie mi miło jeśli podzielisz się nim ze znajomymi albo zostawisz komentarz. A jeśli chcesz być na bieżąco z nowymi wpisami, które pojawiają się na blogu, odwiedź moją stronę na Facebook'u lub Google+

2 komentarze