Szybki makaron z pomidorami i twarożkiem

Kilka lat mieszkania w akademiku nauczyło mnie, że gotować można w każdych, choć niekoniecznie wymarzonych warunkach. Nawet w nie do końca higienicznie czystej wspólnej kuchni, z trzema działającymi palnikami i grupką koreańskich studentów trajkoczących nad głową. Przyznaję jednak, że mimo różnych niedogodności (nie tylko kuchennych), bardzo cenię sobie te minione lata, bo zyskałam wiele ciekawych doświadczeń i wspaniałych znajomych, a wśród nich nawet kilkoro dobrych przyjaciół. Przyznaję jednak szczerze, że nie zawsze była to sielanka i na początku bardzo ciężko było mi przestawić się z maminej, domowej rzeczywistości, na tą swego rodzaju studencką komunę.

W akademikowych kuchniach spędziłam sporo czasu, ale gotując zazwyczaj starałam się stawiać na proste i szybkie dania. Oczywiście nie mam tu jedynie na myśli odgrzewania słoików i mrożonek, które szybko znudziły mi się już na pierwszym roku studiów (choć i potem sięgałam po nie nie raz). Najlepsze były proste sałatki, szybkie i pożywne zupy, nieocenione dania jednogarnkowe oraz, oczywiście, moje ulubione makarony. 

makaron z pomidorami

To danie powstało spontanicznie i stanowczo okazało się strzałem w dziesiątkę, więc chętnie do niego wracam. Zwłaszcza późną wiosną i latem, gdy słońce zachęcająco zaprasza na zewnątrz i nie chce się przesiadywać nad garnkami. Ten banany przepis warto wypróbować przede wszystkim w sezonie, gdy jest jeszcze dostęp do najlepszych, soczystych pomidorów. A samo danie robi się błyskawicznie - trwa to tyle, co ugotowanie porcji ulubionego makaronu.

Makaron z pomidorami i twarożkiem


Składniki/ na 1 porcję:
  • 1 średniej wielkości pomidor,
  • 2 łyżki drobno pokrojonej cebuli,
  • 1 łyżka posiekanego szczypiorku,
  • garść świeżej bazylii, drobno posiekanej,
  • 1 łyżka oliwy,
  • 2 łyżki serka wiejskiego (ja użyłam twarożku firmy Piątnica),
  • sól, pieprz,
  • porcja ulubionego makaronu.

Wykonanie:
Makaron wrzucamy do gotującej się wody. W tym czasie obieramy i kroimy pomidora, cebulę i zioła. Na dużej patelni lub w szerokim garnku rozgrzewamy oliwę i podsmażamy cebulę do zeszklenia. Następnie wrzucamy pomidora i chwilę przesmażamy - sok powinien odparować. Dodajemy sól i pieprz. Patelnię zdejmujemy z ognia, dodajemy posiekane bazylię i szczypiorek oraz serek wiejski i gorący makaron ugotowany al dente. Wszystko lekko mieszamy... i gotowe! Smacznego :)

makaron z pomidorami

***
Spodobał Ci się dzisiejszy przepis? Jeśli chcesz być na bieżąco z nowościami na blogu, odwiedź moją stronę na Facebook'u lub Google+

4 komentarze

  1. szybkie, proste i przede wszystkim bardzo smaczne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. podziwiam, że nawet w takich warunkach potrafisz wyczarować takie pozornie proste, a zarazem smaczne dania :)
    bardzo podoba mi się blog, a zwłaszcza że są tu przepisy wegetariańskie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet nie wiesz jak szeroki uśmiech wywołałaś na mojej twarzy :) Dziękuję bardzo :)

      Usuń