Tortilla española z cukinią

hiszpańska tortilla

Słyszeliście kiedyś o hiszpańskiej tortilli? Nie mam tu na myśli kukurydzianego placka rodem z kuchni meksykańskiej, a bardzo sycący jajeczny omlet z ziemniakami. Ja smak tortilla española (lub inaczej tortilla de patatas) poznałam lata temu dzięki Laurze i kilkorgu innych hiszpańskich znajomych, którzy każdą imprezę wieńczyli nocnym gotowaniem. Niezbyt to zdrowo, bo nie oszukujmy się - nie jest to najbardziej dietetyczne danie świata. Ale tortilla jest naprawdę pyszna, więc czasami warto zrobić wyjątek i przygotować ją na obiad. Albo przystawkę, bo podawać ją można zarówno na ciepło, jak i na zimno. W mojej wersji przygotowałam ją z dodatkiem cukinii i świeżego szczypiorku, ale śmiało kombinujcie też z innymi składnikami - cebula, szpinak czy suszone pomidory będą równie świetnym dodatkiem do Waszej tortilli.

Tortilla española z cukinią


Składniki/ na 2-3 porcje:
  • 3 ziemniaki,
  • 1 mała cukinia,
  • 1/2 pęczku szczypiorku,
  • 4 jajka,
  • sól, pieprz,
  • olej słonecznikowy.

Przygotowanie:
1. Obrane ziemniaki i cukinię kroimy na cienkie 2-3 mm plasterki (najlepiej za pomocą mandoliny). Szczypiorek drobno siekamy.
2. Na średniej patelni rozgrzewamy grubą warstwę oleju i smażymy ziemniaki od czasu do czasu mieszając. Po ok. 10 minutach powinny być już złote i miękkie w środku, odsączamy je dokładnie z tłuszczu i przekładamy na talerz. Tak samo postępujemy z cukinią.
3. W misce mieszamy jajka, doprawiamy sporą szczyptą soli i pieprzem. Dodajemy szczypiorek i podsmażone warzywa, mieszamy.
4. Z patelni odlewamy nadmiar oleju, wlewamy jajka z dodatkami. Szpatułką wyrównujemy wierzch omletu. W czasie smażenia od czasu do czasu możemy też lekko podważyć ścięte brzegi, żeby płynna masa jajeczna spłynęła na dno. Po ok. 5-8 minutach, gdy spód będzie już zrumieniony, a wierzch w miarę ścięty, przekładamy omlet na drugą stronę. W tym celu patelnię trzeba przykryć dużym talerzem i szybkim ruchem odwrócić, żeby tortilla znalazła się na talerzu. Zsuwamy ją potem spowrotem na patelnię i smażymy jeszcze chwilę, aż zrumieni się też z drugiej strony.
5. Omlet podajemy pokrojony w trójkąty lub kostkę, posypany szczypiorkiem, w towarzystwie lekkiej sałatki.

***
Spodobał Ci się dzisiejszy przepis? Będzie mi miło jeśli podzielisz się nim ze znajomymi albo zostawisz komentarz. A jeśli chcesz być na bieżąco z nowymi wpisami, które pojawiają się na blogu, odwiedź moją stronę na Facebook'u lub Google+

6 komentarzy

  1. Trotilla, cukinia, avokado, pomidory... ze tez sama na to nie wpadłam. Na pewno za niedługo zagości na moim stole :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gorąco polecam, koniecznie spróbuj. Jest pycha :)

      Usuń
  2. Robiłam taką z ziemniakami i była pyszna, a do tego sycąca. Cukinię lubię w każdym wariancie, więc zabieram przepis, bo takiej smakowitości nie można pominąć :). Dziękuję :) !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Omlet warto urozmaicać sezonowymi warzywami, cukinia świetnie się do tego nadaje :) Pozdrawiam!

      Usuń
  3. Pyszotka! Uwielbiam takie dania, coś czuje, że moja cukinia długo nie poleży w lodówce... :) Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń