Kasza jaglana z jarmużem i pieczoną dynią

kasza jaglana z dynią i jarmużem

O cudownych właściwościach kaszy jaglanej wspominałam niedawno w jednym z postów śniadaniowych, pora więc by moją ulubioną kaszę potraktować także obiadowo. Tym razem podałam ją z duszonym jarmużem i pysznie słodką dynią hokkaido. Przyznam szczerze, że przygotowując to danie, zainspirowałam się trochę przepisem M. Minty, naprawdę uwielbiam jej bloga!

Kasza jaglana z jarmużem i pieczoną dynią


Składniki/ na 2 porcje:
  • 200 g jarmużu (użyłam paczkowanego),
  • 1/2 małej dyni hokkaido,
  • 1/2 małej cebuli,
  • 2 ząbki czosnku,
  • 1/2 szkl. kaszy jaglanej,
  • 1/4 łyżeczki kurkumy,
  • 1 łyżeczka miodu,
  • 1 łyżeczka octu balsamicznego,
  • sól, pieprz, chilli w płatkach,
  • sos sojowy,
  • olej.

Przygotowanie:
1. Piekarnik rozgrzewamy do 200 st. C. Dynię kroimy w kostkę. W miseczce łączymy miód, ocet, 1 łyżkę oleju i po szczypcie soli i pieprzu. Marynatą nacieramy dynię, wykładamy ją na blaszkę wyłożoną papierem i pieczemy do miękkości przez ok. 20-30 minut.
2. Kaszę gotujemy z dodatkiem kurkumy. Doprawiamy solą i pieprzem.
3. Jarmuż myjemy, usuwamy twarde części. Cebulę i czosnek drobno kroimy. Na patelni rozgrzewamy łyżkę oleju, lekko szklimy cebulę i czosnek, po kilku minutach wrzucamy jarmuż. Dusimy przez ok. 15 minut, doprawiamy sosem sojowym, solą, pieprzem, odrobiną chilli.
4. Kaszę podajemy z duszonym jarmużem i kawałkami pieczonej dyni.

***
Spodobał Ci się dzisiejszy przepis? Będzie mi miło jeśli podzielisz się nim ze znajomymi albo zostawisz komentarz. A jeśli chcesz być na bieżąco z nowymi wpisami, które pojawiają się na blogu, odwiedź moją stronę na Facebook'u lub Google+

1 komentarz