Oponki serowe - szybkie pączki z dziurką

Oponki serowe - szybkie pączki z dziurką

Karnawał to dla wielu czas smażenia pączków i faworków. Ja sama nie jestem wielką miłośniczką takich tłustych słodkości, ale raz, może dwa razy do roku się łamię i namawiam mamę na smażenie np. domowych chruścików. Smak takich przygotowanych w domu słodkości jest o niebo lepszy od dostępnych w sklepach. Są jednak niestety dość pracochłonne, a tradycyjne drożdżowe pączki już zwłaszcza. W tym roku ułatwiłam sobie sprawę i wzięłam się za serowe pączuszki z dziurką - oponki. Lata minęły odkąd ostatni raz je robiłam i mówiąc szczerze - mój przepis gdzieś mi zaginął. Dlatego dziś posłużyłam się przepisem z bloga Kwestia Smaku. Serowe oponki są bardzo szybkie w przygotowaniu (najwięcej czasu zajmuje smażenie) i naprawdę pyszne, zwłaszcza zaraz po usmażeniu. Wypróbujcie!

Oponki serowe - szybkie pączki z dziurką

Oponki serowe - szybkie pączki z dziurką


Składniki/ na ok. 20 sztuk:
  • 2 szkl. mąki pszennej (oryginalnie w przepisie było ok. 1,5 szkl. mąki, ale ja dodałam więcej, bo ciasto było zbyt kleiste),
  • 1 i 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej,
  • 250 g twarogu,
  • 1/3 szkl. cukru,
  • 1 łyżeczka cukru waniliowego,
  • 2 jajka,
  • 1 litr olej do smażenia oponek.

Wykonanie:
1. Mąkę przesiewamy razem z sodą do miski, dodajemy rozdrobniony widelcem twaróg, jajka i cukier. Mieszamy łyżką do połączenia składników, a następnie wyrabiamy ręką na gładkie ciasto.
2. Ciasto wykładamy na blat oprószony mąką, rozwałkowujemy na placek o grubości ok. 1 cm. Szklanką wycinamy kółka, a w środku kieliszkiem lub zakrętką od butelki mniejsze kółeczka. Resztki ciasta łączymy i wycinamy kolejne oponki.
3. Olej rozgrzewamy do ok. 180 st. C. Oponki smażymy partiami przez ok. 1-2 minuty z każdej strony. Odsączamy na papierowym ręczniku. Lekko przestudzone posypujemy cukrem pudrem.

Oponki serowe - szybkie pączki z dziurką
***
Spodobał Ci się dzisiejszy przepis? Żeby być na bieżąco z nowymi wpisami, odwiedź moją stronę na Facebook'u lub Google+

3 komentarze