Śniadaniowo mi #14: Tofucznica z pomidorami

tofucznica z pomidorami

Sławna w "wege światku" tofucznica to nic innego, jak pokruszone tofu podsmażone z ulubionymi dodatkami. Jak znam życie, to zaraz jakiś mięsożerca oburzy się na tą prostą grę słowną i skojarzenie z klasyczną, śniadaniową jajecznicą ;) Ale jak dla mnie skojarzenie jest jak najbardziej słuszne! Tofucznica to pyszne, pełne białka wegańskie danie na ciepło, które świetnie sprawdzi się jako szybkie śniadanie na początek ciężkiego dnia. Można do niej dodać ulubione warzywa, jak pieczarki, cukinię, szczypiorek, ale mi najlepiej smakuje z dodatkiem cebulki i duszonych pomidorów. Nie zapomnijcie też o dodatku płatków drożdżowych i czarnej soli, które sprawią, że Wasz tofucznica będzie jeszcze smaczniejsza!

TOFUCZNICA Z POMIDORAMI


Składniki:
  • 1 kostka tofu (ja użyłam tofu bazylia marki Lunter, jest pyszne!),
  • 2 pomidory malinowe,
  • 1 mała cebula,
  • 2 łyżki płatków drożdżowych,
  • duża szczypta czarnej soli,
  • 2 łyżki oleju roślinnego,
  • świeżo mielony pieprz, sól do smaku.

Przygotowanie:
1. Cebulę kroimy w drobną kosteczkę. Pomidory sparzamy, obieramy ze skórki i kroimy w grubą kostkę. Tofu odsączamy z płynu (najlepiej owinąć je w papierowy ręcznik i obciążyć np. słoikiem), kruszymy.
2. Na patelni rozgrzewamy olej i podsmażamy przez chwilę cebulkę. Dodajemy pokruszone tofu, płatki drożdżowe i czarną sól, i chwile podsmażamy. Dodajemy pomidory i całość dusimy przez ok. 7-10 minut aż nadmiar płynu odparuje. Doprawiamy do smaku solą i pieprzem. Podajemy prosto z patelni, z ulubionymi dodatkami.

tofucznica z pomidorami

***
Spodobał Ci się dzisiejszy przepis? Żeby być na bieżąco z nowymi wpisami, odwiedź moją stronę na Facebook'u lub Google+.  

2 komentarze

  1. Bardzo lubię tofucznicę, a ta z pomidorami to jedna z moich ulubionych :) Twoja pysznie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Pysznie wygląda, bo jest naprawdę pyszna! ;)

      Usuń