Domowe tortille pszenne

Domowe tortille pszenne

Często kupuję gotowe placki tortilla w markecie, bo pszenny placek i ulubione dodatki (czy po prostu to, co akurat znajdę w lodówce) to świetny pomysł na awaryjny posiłek. Trochę taki domowy fast food. Samodzielne przygotowanie takich placków nie wymaga wielkiego wysiłku, ale na pewno trochę więcej czasu, niż po prostu wrzucenie ich do koszyka podczas zakupów. Mimo to, bardzo często robię je samodzielnie, bo takie domowe są po prostu najsmaczniejsze. Polecam od razu zrobić większą porcję ciasta, a nadprogramowe placki zamrozić na "czarną godzinę".


Domowe tortille pszenne


Składniki/ na 12 małych lub 8 dużych sztuk:
  • 260 g maki pszennej + 1 łyżka do podsypania blatu,
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia,
  • 1/2 łyżeczki soli,
  • 1/2 szkl. ciepłej wody/ 125 g,
  • 2 łyżki oliwy z oliwek lub oleju.

Wykonanie:

1. Mąkę przesypujemy do miski (można ją dodatkowo przesiać), mieszamy z solą i proszkiem do pieczenia.
2. Wlewamy ciepłą wodę i olej, mieszamy krótko łyżką, a następnie zagniatamy ręcznie do uzyskania elastycznego ciasta. Jeśli ciasto mocno się klei, dodajemy odrobinę więcej mąki. Z ciasta formujemy kulę, odstawiamy na kwadrans pod czystą ściereczką.
3. Ciasto dzielimy na 12 lub 8 części. Rozgrzewamy dużą patelnię (nie używamy tłuszczu).
4. Kawałki ciasta wałkujemy na blacie podsypanym odrobiną mąki na cienkie placki.
5. Placki wrzucamy na mocno rozgrzaną patelnię i smażymy przez ok. 1 minutę z jednej strony i kolejne 30 sekund z drugiej strony. 
6. Gotowe tortille odkładamy na talerz, przykrywamy ściereczką, żeby nie wyschły. Po wystudzeniu przechowujemy w lodówce, w szczelnym pudełku lub woreczku.

Wskazówka:
Tortille z powodzeniem można mrozić.

Wartości odżywcze 1 z 12 porcji:
Wartość energetyczna: 94 kcal
Węglowodany 17,0 g
Białko 2,1 g
Tłuszcz 2,0 g
Wartości orientacyjne na podstawie aplikacji Fitatu
Wartości odżywcze 1 z 8 porcji:
Wartość energetyczna: 140 kcal
Węglowodany 25,5 g
Białko 3,2 g
Tłuszcz 3,0 g
Wartości orientacyjne na podstawie aplikacji Fitatu


Domowe tortille pszenne

***
Spodobał Ci się dzisiejszy przepis? Będzie mi miło jeśli podzielisz się nim ze znajomymi albo zostawisz komentarz. A jeśli chcesz być na bieżąco z nowymi wpisami, które pojawiają się na blogu, odwiedź moje profile na Facebooku i Instagramie

4 komentarze

  1. Mam 11 lat i chcę zostać wegetarianką. Nie mogę znieść cierpienia zwierząt. Ale mama mówi, że nie będzie dla mnie gotować z osobna, bo nie ma czasu na moje wymysły, poza tym jestem jeszcze mała i muszę jeść mięso.
    Czy ma rację? A jeśli nie, to jak ją przekonać do mojego wegetarianizmu?
    Gotować raczej sama nie potrafię, chociaż jakbym się postarała, to może by mi coś wyszzło...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i jeszcze raz dziękuję za Pani odpowiedź na e-maila. Udało mi się przekonać mamę (z tatą nie było takiego problemu) i od 3 tygodni jestem wegetarianką. 😊 Staram się zdrowo odżywiać i chyba mi wychodzi, bo nie czuję objawów jakichś niedoborów.
      Wstrzymałam się z napisaniem tego, bo bałam się, że mamie coś się odwidzi, ale na razie nie, więc mam nadzieję, że jak najdłużej.





      Dziękuję

      Usuń
  2. tortille ze sklepu to spore ułatwienie i mają całkiem zdrowy skład....ale nie zastąpi to radości z pieczenia i tego faktycznie najlepszego smaku własnych wypieków. Sprawdzę przepis, dzięki !:) Pozdrawiam Kasia - wegefanka:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mi bardziej wychodziły naleśniki niż tortille. Stosując jednak Twój krótki i dobry przepis mam prawdziwe tortille. Dziękuje za przepis ;)

    OdpowiedzUsuń