3 pomysły na surówkę z młodej kapusty


Klasyczny polski obiad: kotlet, ziemniaki i surówka. Dzisiaj wzięłam na tapetę ostatnią pozycję. I w ramach rekompensaty za brak nowych przepisów ostatnimi czasy, przygotowałam dla Was aż 3 propozycje na pyszne, letnie surówki z młodą kapustą w roli głównej. Korzystajcie, póki mamy lato i sezon na najpiękniejsze warzywa i owoce. Bo co jak co, lipiec jest pod tym względem cudowny! 

Surówka z porem i marchewką


Składniki/ na 4 porcje:
  • 300 g młodej kapusty,
  • 1 marchew/ ok. 100 g,
  • 1 por (biała i jasnozielona część)/ ok. 100 g,
  • 2 łyżki majonezu (u mnie mój ulubiony wegański Cremajo),
  • sól, pieprz.

Wykonanie:
Kapustę siekamy drobno nożem lub na szatkownicy. Obraną marchew ścieramy na grubych oczkach tarki. Pora myjemy, kroimy wzdłuż, a następnie na cienkie półplasterki. Warzywa mieszamy z majonezem, doprawiamy do smaku solą i pieprzem.


Chrzanowa surówka z kapusty


Składniki/ na 4 porcje:
  • 300 g młodej kapusty,
  • 1 małe jabłko,
  • 1 łyżka chrzanu ze słoiczka,
  • 2 łyżki jogurtu naturalnego,
  • sól.

Wykonanie:
Kapustę siekamy drobno nożem lub na szatkownicy. Obrane jabłko ścieramy na grubych oczkach tarki. Warzywa mieszamy z chrzanem i jogurtem. Doprawiamy do smaku solą.


Ogórkowa surówka z kapusty 


Składniki/ na 4 porcje:
  • 300 g młodej kapusty,
  • 1 zielony ogórek/ ok. 150 g,
  • mały pęczek koperku,
  • 1 łyżka octu jabłkowego lub soku z cytryny,
  • 1 łyżka oliwy z oliwek,
  • 1 łyżeczka cukru (lub erytrolu).
  • sól.

Wykonanie:
Kapustę siekamy drobno nożem lub na szatkownicy. Ogórka ścieramy na grubych oczkach tarki. Do warzyw dodajemy drobno posiekany koperek. Dodajemy oliwę, doprawiamy octem, cukrem i solą.

***
Spodobał Ci się dzisiejszy przepis? Będzie mi miło jeśli podzielisz się nim ze znajomymi albo zostawisz komentarz. A jeśli chcesz być na bieżąco z nowymi wpisami, które pojawiają się na blogu, odwiedź moje profile na Facebooku i Instagramie

Brak komentarzy

Prześlij komentarz