Pieczone warzywa w lekko pikantnej marynacie

pieczone warzywa

Jak ja uwielbiam takie obiady! Pieczone warzywa w delikatnej marynacie wprost rozpływają się w ustach. I nie wymagają wcale wiele pracy, bo tak naprawdę zrobią się same. A Nam starczy jeszcze czasu nie tylko na przygotowanie kaszy lub innych obiadowych dodatków, ale także na chwilę dla siebie.

Pieczone warzywa w lekko pikantnej marynacie


Wystarczy użyć warzyw korzeniowych, takich jakie lubicie i jakie macie pod ręką. Ja użyłam:
  • 4 marchewki,
  • 3 pietruszki,
  • 2 buraki.

Umyłam je i obrałam, a następnie pokroiłam w podobnej wielkości kawałki. Marchew i pietruszkę polecam pokroić w słupki, a buraczki w ósemki. Kawałki wrzuciłam do miski i wymieszałam z prostą marynatą, na którą składały się:
  • 1 łyżka płynnego miodu,
  • 2 łyżki oleju roślinnego,
  • 3 łyżki soku z cytryny,
  • szczypta cayenne,
  • duża szczypta soli,
  • świeżo mielony pieprz (wedle uznania).

Tak przygotowane warzywa piekłam w temperaturze ok. 180 st. C do miękkości (ok. 30-40 minut,  ale wiadomo, że niektóre piekarniki mogą potrzebować więcej czasu). Na koniec, dla podkręcenia smaku, warto skropić je jeszcze odrobiną soku z cytryny i doprawić solą i pieprzem.

***
Spodobał Ci się dzisiejszy przepis? Będzie mi miło jeśli podzielisz się nim ze znajomymi albo zostawisz komentarz. A jeśli chcesz być na bieżąco z nowymi wpisami, które pojawiają się na blogu, odwiedź moją stronę na Facebook'u lub Google+

8 komentarzy

  1. nie ma to jak pieczone warzywa! bardzo często je przyrządzam w takim wydaniu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja pieczone warzywa odkrywam na nowo :) Są pyszne!

      Usuń
  2. Ja także bardzo lubię pieczone warzywa, ale pieczonej pietruszki nigdy nie jadłam i muszę spróbować - całość wygląda bardzo smakowicie ;) Bardzo podoba mi się skład marynaty ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi osobiście właśnie pietruszka smakowała najbardziej :) Z marynatą polecam poeksperymentować, ja prawie za każdym razem bawię się innymi składnikami :)

      Usuń
  3. Hmm, mniam mniam. Warzywa w roli głównej to jest to co lubię najbardziej :) A jakbyście mieli co do tego wątpliwości że warzywa to samo zdrowie to sobie tu poczytajcie https://magazynspozywczy.com.pl/

    OdpowiedzUsuń