Weekendowa sałatka z brokułem

sałatka z brokułem

Weekend to idealny czas na rodzinne spotkania i posiłki. Dlatego w sobotę bardzo często przyrządzam takie kilkuskładnikowe warzywne sałatki, które bardzo dobrze sprawdzają się podczas wspólnego biesiadowania.

Weekendowa sałatka z brokułem


Składniki/ na na rodzinną porcję, czyli sporą miskę:
  • 1 brokuł,
  • 1 ogórek szklarniowy,
  • 4 małe ogórki kiszone,
  • 2 jajka,
  • 1/2 puszki kukurydzy konserwowej,
  • 1 czerwona cebula,
  • 2 łyżki pestek dyni (łuskanych),
  • 1 ząbek czosnku
  • 1 łyżka majonezu,
  • 2 łyżki jogurtu naturalnej,
  • 1 łyżeczka musztardy,
  • sól, pieprz.

Wykonanie:
1. Umytego brokuła dzielimy na kawałki, gotujemy na parze, studzimy. Jajka gotujemy na twardo. Pestki dyni prażymy na suchej patelni.
2. Ogórki, cebulę i obrane jajka kroimy w dość drobną kostkę, brokuła kroimy na mniejsze kawałki. Kukurydzę odsączamy z zalewy i płuczemy na sicie. Wszystkie warzywa, jajka i pestki dyni łączymy w misce.
3. Przygotowujemy sos: jogurt, majonez i musztardę łączymy z przeciśniętym przez praskę czosnkiem, doprawiamy solą i pieprzem. Sosem polewamy warzywa, dokładnie mieszamy. Sałatka najlepiej smakuje po schłodzeniu :)

***
Spodobał Ci się dzisiejszy przepis? Będzie mi miło jeśli podzielisz się nim ze znajomymi albo zostawisz komentarz. A jeśli chcesz być na bieżąco z nowymi wpisami, które pojawiają się na blogu, odwiedź moją stronę na Facebook'u lub Google+

5 komentarzy

  1. Super blog. Fajny przepis na sałatkę . Blog warty polecenia.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię takie sałatki, dla mnie nie tylko weekendowa, ale świetna na każdy dzień. Pyszka!

    OdpowiedzUsuń
  3. mniam, takie sałatki uwielbiam... proste, ale pyszne

    OdpowiedzUsuń