Sylwestrowe "rafaello" jaglane

jaglane rafaello

Na biurowe, opłatkowe spotkanie moja koleżanka Olga przygotowała pyszne kokosowe pralinki z kaszy jaglanej. Przypomniało mi się, że sama już kiedyś próbowałam swoich sił z domowym rafaello, wypróbowując przepis z karnawałowego e-booka "Dobre Decyzje", autorstwa Otwartych Klatek. Mimo, że udały się świetnie, to pomysł na wykorzystanie mojej ulubionej kaszy spodobał mi się o wiele bardziej. Takie jaglane kuleczki są świetną propozycją na sylwestrową (i jakąkolwiek inną) imprezę. Szybkie, efektowne i przepysznie kokosowe!

Oryginalny przepis na jaglane "rafaello" pochodzi z Kaszomanii, ale jak sami zauważycie trochę go zmieniłam.

"Rafaello" jaglane 


Składniki/ na ok. 20 sporych sztuk:
  • 1 puszka mleka kokosowego,
  • 1/2 szkl. kaszy jaglanej,
  • 3 łyżki ksylitolu/cukru,
  • 1 szkl. wiórków kokosowych + wiórki do obtoczenia rafaello,
  • 20 migdałów.

Przygotowanie:
1. Migdały przekładamy do miseczki, zalewamy wrzątkiem, obieramy ze skórek.
2. Kaszę prażymy w suchym garnku, aż zacznie pachnieć. Przekładamy na sitko, dokładnie płuczemy. Wrzucamy do garnka razem z mlekiem kokosowym i cukrem. Gotujemy na małym ogniu, aż kasza całkowicie wchłonie mleko. Próbujemy czy kasza jest wystarczająco słodka, ewentualnie dosładzamy. Zdejmujemy z ognia, dodajemy wiórki kokosowe i dokładnie mieszamy, odstawiamy na chwilę do wystygnięcia (można wstawić na kilka minut do lodówki).
3. Z masy formujemy kulki, w środek każdej wciskamy po migdale. Kulki obtaczamy w wiórkach kokosowych. Najlepiej smakują po schłodzeniu :)

jaglane rafaello

***
Spodobał Ci się dzisiejszy przepis? Będzie mi miło jeśli podzielisz się nim ze znajomymi albo zostawisz komentarz. A jeśli chcesz być na bieżąco z nowymi wpisami, które pojawiają się na blogu, odwiedź moją stronę na Facebook'u lub Google+

3 komentarze