Czekoladowy pudding jaglany z syropem malinowym

czekoladowy pudding jaglany

Coraz częściej przekonuję się, że nie potrzeba wcale wymyślnych składników, żeby wyczarować coś naprawdę wyjątkowego. Już kilka miesięcy temu pisałam o śniadaniowym budyniu jaglanym, zrobionym na bazie bananów. Bardzo lubię ten przepis, bo przy użyciu kaszy jaglanej (mojej ulubionej) można szybko przygotować lekkie, zdrowe śniadanie. Tym razem jednak troszkę bardziej poszalałam i przygotowałam deser, który chodził mi po głowie już od jakiegoś czasu - aksamitny pudding na bazie gorzkiej czekolady, zwieńczony kokosową śmietanką i odrobiną kwaskowatego syropu malinowego. Tym obłędnie czekoladowym deserem nie tylko umilicie sobie kiepskie popołudnie, ale też pysznie zakończycie elegancką kolację z rodziną lub przyjaciółmi ;)

pudding jaglany

Czekoladowy pudding jaglany


Składniki/ na 4 deserowe porcje:
  • 1/2 szkl. kaszy jaglanej
  • 2,5-3 szkl. mleka roślinnego (np. migdałowego lub ryżowego),
  • 1 tabliczka gorzkiej czekolady,
  • 2 łyżki cukru trzcinowego,
  • szczypta soli,
do podania:

Przygotowanie:
Kaszę wrzucamy do garnka, wstawiamy na ogień i prażymy przez kilka minut, aż zacznie intensywnie pachnieć. Przekładamy na sitko, płuczemy. Wrzucamy spowrotem do garnka razem z 2 szklankami mleka, cukrem i solą. Gotujemy na średnim ogniu, aż kasza będzie całkowicie miękka. Zdejmujemy z ognia, dodajemy kostki czekolady (2 kostki zostawiamy do dekoracji) i mieszamy, aż czekolada się rozpuści. Całość lekko studzimy, następnie blendujemy, dodając resztę mleka, aż do uzyskania pożądanej konsystencji. Przekładamy do miseczek, odstawiamy do lodówki na ok. 30 minut. Pudding podajemy polany malinowym syropem, z odrobiną ubitej kokosowej śmietanki, posypany posiekaną czekoladą.


***
Spodobał Ci się dzisiejszy przepis? Będzie mi miło jeśli podzielisz się nim ze znajomymi albo zostawisz komentarz. A jeśli chcesz być na bieżąco z nowymi wpisami, które pojawiają się na blogu, odwiedź moją stronę na Facebook'u lub Google+

2 komentarze

  1. nigdy nie robiłam go jeszcze z całą tabliczką gorzkiej czekolady, musi smakować obłędnie! <3

    OdpowiedzUsuń