Chałwowe crumble z truskawkami

Chałwowe crumble z truskawkami

To co w letnich wypiekach lubię najbardziej to połączenie podpieczonych, miękkich owoców i chrupiącej, słodkiej kruszonki, wydłubywanej prosto z gorącego placka. Jako dziecko nie raz prosiłam: mamo, zrób ciasto z samej kruszonki. Wtedy pomysł wydawał się więcej niż szalony, a ja nie wiedziałam jeszcze, że przecież owoce zapiekane pod kruszonką (czyli tytułowe crumble) to popularny w kuchni brytyjskiej deser. Dziś przepisem na crumble postanowiłam zakończyć truskawkowy czerwiec na blogu. Przygotowana przeze mnie kruszonka jest jednak nieco inna od tradycyjnej. Oprócz moich ulubionych płatków owsianych, zamiast masła użyłam masła sezamowego, które otrzymałam w ramach współpracy z firmą Primavika. Za sprawą syropu z agawy jest ono lekko słodkie, dlatego do kruszonki nie dodawałam już cukru. Spróbujcie, czy taka wersja Wam smakuje :)

Chałwowe crumble z truskawkami


Składniki/ na 2-3 porcje:

Wykonanie:
1. Płatki lekko mielimy w młynku (mają się tylko trochę pokruszyć). W miseczce łączymy z masłem sezamowym, najłatwiej to zrobić rozcierając składniki palcami. Kruszonkę odstawiamy na kilka minut do lodówki.
2. Foremkę cienko smarujemy olejem kokosowym. Truskawki myjemy, pozbawiamy szypułek, osuszamy. Przekładamy do foremki, większe owoce możemy przekroić na pół. Owoce posypujemy kruszonką.
3. Pieczemy w piekarnik rozgrzanym wcześniej do temp. 180 st. C przez ok. 15 minut, aż kruszonka się ładnie zrumieni. Podajemy ciepłe np. z gałką ulubionych lodów.

Chałwowe crumble z truskawkami
Wpis powstał w ramach współpracy z Primavika - producentem zdrowej żywności. Jeśli jesteście ciekawi innych produktów z ich oferty, odwiedźcie ich stronę lub facebook'a!

***
Spodobał Ci się dzisiejszy przepis? Żeby być na bieżąco z nowymi wpisami, odwiedź moją stronę na Facebook'u lub Google+

4 komentarze