Prosty wegański placek z papierówkami

wegański placek z papierówkami

Oj, coś dużo tych słodyczy ostatnio na blogu. Ale naprawdę trudno się oprzeć, by kolejny raz nie chwycić za makutrę i nie ukręcić tego prostego placka, gdy w kuchni czeka skrzynka ślicznych, chełmińskich papierówek. Czeka i kusi. Do obiadu był więc kompot, a po obiedzie musiało być i ciasto. Wyszło pulchne i mięciutkie - idealny nośnik dla smaku delikatnych, młodych jabłuszek, które dla mnie są kwintesencją lata i dzieciństwa.

ciasto z papierówkami

Prosty wegański placek z papierówkami


Składniki:
  • 7 łyżek oleju o neutralnym smaku,
  • 3/4 szkl. cukru pudru,
  • 1 łyżka cukru waniliowego,
  • 1 szkl. mleka,
  • 1 łyżka octu (np. jabłkowego),
  • 1,5 szkl. mąki pszennej,
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej,
  • szczypta soli
  • 1/2 łyżeczki cynamonu (opcjonalnie),
  • 2-3 papierówki.

Przygotowanie:
Olej rozcieramy w misce z cukrem pudrem i esencją waniliową, zalewamy mlekiem wymieszanym z octem i dokładnie mieszamy. Mąkę przesiewamy przez sitko i mieszamy z sodą, solą i ew. cynamonem. Wsypujemy do miski i mieszamy do momentu połączenia składników. Przelewamy do natłuszczonej foremki (najlepiej o średnicy 22 cm lub mniejszej) i ozdabiamy jabłkami pokrojonymi w cienkie półplasterki. Pieczemy w piekarniku rozgrzanym wcześniej do temp. 180 st. C przez 25-30 minut (lub do suchego patyczka).

ciasto z papierówkami

***
Spodobał Ci się dzisiejszy przepis? Będzie mi miło jeśli podzielisz się nim ze znajomymi albo zostawisz komentarz. A jeśli chcesz być na bieżąco z nowymi wpisami, które pojawiają się na blogu, odwiedź moją stronę na Facebook'u lub Google+

8 komentarzy

  1. Nigdy nie byłam przekonana do ciast z jabłkami ale Twoje wygląda przepysznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też do wypieków z jabłkami musiałam dojrzeć :) Pozdrawiam!

      Usuń
  2. Wygląda rewelacyjnie! Z chęcią bym zjadła :)

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja nie przepadam za papierówkami - zbyt mączyste dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja właśnie bardzo lubię papierówki, ale przecież można zastąpić je innym, ulubionym rodzajem jabłek :)

      Usuń
  4. Wygląda cudnie, bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. wygląda przepysznie i faktycznie jego przygotowanie nie wydaje się zbyt skomplikowane naukajazdy

    OdpowiedzUsuń