Miętowe placuszki z cukinii

placki z cukinii

Szperając ostatnio w moim starym notesie, natknęłam się na zapomnianą ulotkę z ciekawym przepisem pana Makłowicza. Aż dziw bierze, że do tej pory przeze mnie nie wypróbowanym! A ponieważ wszystkie składniki cudownie znalazły się w mojej lodówce - po prostu musiałam się z nim rozprawić. Tak więc dziś, znów obiadowo - zapraszam na lekkie placuszki z cukinii z fetą i miętowym akcentem. Smacznego!

Miętowe placuszki z cukinii


Składniki/ na ok. 10  sztuk:
  • jedna średniej wielkości cukinia,
  • 1 jajko,
  • 100 g sera typu feta,
  • 3-4 łyżki mąki pszennej,
  • garść świeżej mięty,
  • szczypiorek (tyle, ile lubicie),
  • sól, pieprz,
  • olej do smażenia.

Wykonanie:
Umytą i nieobraną cukinię ścieramy na tarce o grubych oczkach, solimy i zostawiamy na 15 minut, żeby puściła sok. Do miski wrzucamy rozdrobniony widelcem ser, posiekaną miętę, drobno pokrojony szczypiorek, jajko i dokładnie odsączoną z płynu cukinię (najlepiej wygnieść ją na sicie). Doprawiamy pieprzem i dokładnie mieszamy. Stopniowo wrzucamy mąkę, aż ciasto zrobi się gęste - mi wystarczyły 3 łyżki. Na rozgrzanym oleju smażymy nieduże placuszki. Gotowe dokładnie odsączamy z nadmiaru tłuszczu na papierowym ręczniku. Podajemy ulubioną surówką. 

***
Spodobał Ci się dzisiejszy przepis? Będzie mi miło jeśli podzielisz się nim ze znajomymi albo zostawisz komentarz. A jeśli chcesz być na bieżąco z nowymi wpisami, które pojawiają się na blogu, odwiedź moją stronę na Facebook'u lub Google+

2 komentarze