Śniadaniowo mi #7: Tosty francuskie z serem

tosty francuskie

Tosty francuskie i wszelkiego rodzaju grzanki z patelni kojarzą mi się z dzieciństwem. Mam do nich ogromny sentyment i lubię do nich wracać, jednak jakoś bardziej niż w dzieciństwie zwracam teraz uwagę na kalorie - pewnie też tak macie? ;) Dlatego sama na tego typu śniadania decyduję się dość rzadko, za to w domu mam kilku amatorów takich właśnie tostowych poranków.

Tosty francuskie z serem


Składniki/ na 1 porcję:
  • 2 kromki chleba pszennego, najlepiej czerstwego,
  • 1 jajko,
  • 2 łyżki mleka,
  • 1 łyżka masła,
  • 2 łyżki startego twardego sera, ja użyłam parmezanu.

Przygotowanie:
Do miski wbijamy jajko i dokładnie roztrzepujemy je z mlekiem, szczyptą soli i pieprzu. Na patelni rozgrzewamy masło. Chleb maczamy w jajku (ale tylko chwilę, bo inaczej za bardzo rozmięknie). Smażymy na patelni do zrumienienia, po czym przewracamy na drugą stronę, posypujemy serem i chwilę smażymy, aż ser się stopi, a druga strona tosta lekko zrumieni. Podajemy ciepłe.

***
Spodobał Ci się dzisiejszy przepis? Będzie mi miło jeśli podzielisz się nim ze znajomymi albo zostawisz komentarz. A jeśli chcesz być na bieżąco z nowymi wpisami, które pojawiają się na blogu, odwiedź moją stronę na Facebook'u lub Google+

1 komentarz