Jesienne muffiny marchewkowo-jabłkowe

Jesienne muffiny marchewkowo-jabłkowe

Jesienne wypieki znaczą dla mnie nic innego jak korzenne przyprawy, polskie jabłka i rodzynki. Te wszystkie ulubione smaki postanowiłam połączyć piekąc dziś szybkie, aromatyczne babeczki. Słodko pachnące cynamonem, wręcz idealnie komponują się z kubkiem rozgrzewającej herbaty w chłodny, listopadowy wieczór. Są lekko słodkie, z dodatkiem płatków owsianych i słonecznika (lub ulubionych orzechów, jeśli wolicie). Jak dla mnie - po prostu pyszne!

Jesienne muffiny marchewkowo-jabłkowe


Składniki/ na 10 sztuk:
  • 2 jajka, 
  • 1/3 szkl. cukru (trzcinowego),
  • 1/4 szkl. oleju,
  • 1 szkl. marchwi startej na drobnych oczkach,
  • 1 szkl. jabłka startego na grubszych oczkach,
  • garść rodzynek,
  • garść łuskanego słonecznika.

Przygotowanie:
W misce mieszamy jajka z cukrem i olejem. Dodajemy mąkę, płatki owsiane, proszek do pieczenia i cynamon. Dokładnie mieszamy. Ciasto na tym etapie będzie bardzo gęste, ale nie przejmujcie się - teraz dodajemy marchewkę i jabłko - ich sok powinien rozrzedzić ciasto. Na koniec do masy dodajemy rodzynki i słonecznik, całość dokładnie mieszamy. Foremki wykładamy papilotkami, nakładamy po czubatej łyżce ciasta. Pieczemy przez ok. 15-20 minut w piekarniku rozgrzanym wcześniej do 180 st. C.

Wypróbujcie też inne muffinkowe przepisy, które dotąd pojawiły się na blogu:

***
Spodobał Ci się dzisiejszy przepis? Będzie mi miło jeśli podzielisz się nim ze znajomymi albo zostawisz komentarz. A jeśli chcesz być na bieżąco z nowymi wpisami, które pojawiają się na blogu, odwiedź moją stronę na Facebook'u lub Google+

3 komentarze