Mocno kakaowe muffinki ze śliwkami

kakaowe muffiny ze śliwkami

Och, jak brakuje mi ostatnio czasu na cokolwiek. Tyle zmian wokół - nowi ludzie, nowa praca, nowe obowiązki. I mnóstwo zupełnie nowych rzeczy i umiejętności do przyswojenia. Na pewno jakoś się w tym wszystkim w końcu połapię, bo jednak sprawia mi to wielką frajdę. Póki co jednak próbuję odnaleźć się w tej nieoczekiwanej rzeczywistości i wszystko sobie jakoś poukładać. Idzie całkiem dobrze, choć jeszcze nie wiem jak na wszystko (a w tym i na bloga) znajdę czas. Dlatego dziś krótko - prosty przepis na smaczne muffiny. Do ich kakaowej słodyczy idealnie pasować będzie jakiś kwaskowaty owocowy dodatek, ja postawiłam tym razem na śliwki. Podobnymi babeczkami z dżemem porzeczkowym częstowałam ostatnio imieninowo w pracy. Sprawdziły się znakomicie!

Mocno kakaowe muffinki ze śliwkami


Składniki/ na ok. 10-12 sztuk:
  • 1 szkl. mąki pszennej,
  • 1/2 szkl. mąki pełnoziarnistej,
  • 1/2 szkl. cukru,
  • 2 łyżki ciemnego kakao,
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia,
  • szczypta soli,
  • 2 jajka,
  • 1/2 szkl. oleju,
  • 1/3 szkl. mleka
  • śliwki.

Wykonanie:
W misce łączymy suche składniki. Następnie wbijamy do nich jajka, wlewamy olej i mleko i wszystko dokładnie mieszamy. Foremki natłuszczamy lub wykładamy papilotkami. Do każdej wlewamy ok. 2 łyżki ciasta, w środek wpychamy po 1 wypestkowanej śliwce. Pieczemy ok. 15-20 minut w piekarniku rozgrzanym wcześniej do temp. 180 st. C.

***
Spodobał Ci się dzisiejszy przepis? Będzie mi miło jeśli podzielisz się nim ze znajomymi albo zostawisz komentarz. A jeśli chcesz być na bieżąco z nowymi wpisami, które pojawiają się na blogu, odwiedź moją stronę na Facebook'u lub Google+

4 komentarze

  1. To ja już mam faworyta na wypróbowanie nowego piekarnika!! :D wyglądają przepięknie i już czuję ten boski smak :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ze śliwkami musiały smakować wybornie :)
    Powodzenia :)

    OdpowiedzUsuń