Orzechowe blondie z ciecierzycy (pyszne!)

Orzechowe blondie z ciecierzycy

Niektórzy wystrzegają się zakalca, inni za nim wprost przepadają. Dla tych drugich (i dla mnie!) ciastem idealnym będzie więc czekoladowe brownie albo jego jasny, waniliowy odpowiednik czyli... blondie. Z racji jasnego koloru włosów zawsze bawiła mnie ta gra słów i czułam do blondie ogromną sympatię :) I mimo, że czekoladowe desery zawsze będą dla mnie numerem jeden, to blondie podbiło moje serce - to ciasto jest po prostu mega pyszne! Na dodatek przygotowałam je w nieco zdrowszej, bezglutenowej wersji, której bazą jest ciecierzyca. Ciasto jest mocno orzechowe, wilgotne i miękkie. Po schłodzeniu można pokroić je na wygodne prostokąty i zabrać ze sobą do pracy :)

Orzechowe blondie z ciecierzycy

ORZECHOWE BLONDIE Z CIECIERZYCY


Składniki/ na tortownicę o średnicy 26 cm:
  • 1 i 1/2 puszki ciecierzycy/ trochę ponad 2 szklanki ugotowanej ciecierzycy,
  • 1 szkl. masła orzechowego, ja użyłam takiego z kawałkami orzechów,
  • 1/2 szkl. płynnego miodu lub syropu np. klonowego,
  • 1 łyżeczka esencji waniliowej (ewentualnie 1 łyżka cukru waniliowego),
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia (jeżeli unikacie glutenu, użyjcie proszku bezglutenowego),
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej,
  • 1 tabliczka gorzkiej czekolady,
  • 2 garście orzechów ziemnych,
  • duża szczypta soli.

Wykonanie:
1. Piekarnik rozgrzewamy do 180 st. Tortownicę wykładamy papierem do pieczenia.
2. Ciecierzycę blendujemy z masłem orzechowym, wanilią i miodem. Mieszamy z proszkiem do pieczenia, sodą i szczyptą soli.
3. Czekoladę siekamy na mniejsze kawałki. Do masy dodajemy 3/4 czekolady, dokładnie mieszamy.
4. Ciasto wykładamy do foremki, wyrównujemy. Wierzch posypujemy orzechami i czekoladą, lekko dociskamy. Pieczemy przez ok. 30 minut, aż wierzch ciasta ładnie się zrumieni. Kroimy dopiero po całkowitym wystudzeniu. Przechowujemy w lodówce.


***
Spodobał Ci się dzisiejszy przepis? Żeby być na bieżąco z nowymi wpisami, odwiedź moją stronę na Facebook'u lub Google+

10 komentarzy

  1. Uwielbiam ciasta na bazie ciecierzycy- brownie, blondie, orzechowe są moimi ulubionymi! Twoje jest świetne, takie wilgotne, pycha :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mega wilgotne i mocno czekoladowe, moje serce po prostu podbiło :)

      Usuń
  2. Wypróbujemy z pewnością, cieciorkę lubimy a w tym wydaniu zapowiada się bardzo smacznie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Z ciecierzycy jeszcze nie robiłam, ale to z fasoli mnie oczarowało :) Coś czuję, że to będzie kolejny sukces!
    https://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem maniaczką wszelkich ciast w zdrowej wersji, więc nie mogłam obojętnie przejść obok tego przepisu;) Ciasto wygląda przepysznie i na pewno je zrobię.

    OdpowiedzUsuń
  5. mniam..w składzie wszystko co lubie:)fajny przepis. No i to zdjecie, co spojrzę to slinka cieknie,he,he

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki ;) Ja też uwielbiam, zresztą masło orzechowe i czekolada to połączenie idealne!

      Usuń