Koktajl z burakiem i płatkami owsianymi

Koktajl z burakiem i płatkami owsianymi

Świeży koktajl to super sposób, żeby do codziennego jadłospisu przemycić więcej owoców i warzyw. Lubię przyrządzać je na podwieczorek, a czasem zastępuję też nimi śniadanie (pamiętacie mój śniadaniowy koktajl pietruszkowy?).

Moje ostatnie odkrycie i połączenie, które wybitnie mi zasmakowało to dodatek... słodkiego, pieczonego buraczka. W towarzystwie banana i truskawek (o tej porze roku mrożonych, ale już nie mogę doczekać się świeżych i sezonu truskawkowego!) tworzy naprawdę super połączenie. No i ten kolor!

Koktajl z burakiem i płatkami owsianymi


Składniki/ na ok. 500 ml koktajlu/ 1-2 porcje:
  • 1 mały burak, upieczony lub ugotowany,
  • 1 szkl. mrożonych truskawek,
  • 1 banan,
  • 1 szkl. mleka roślinnego, ja użyłam sojowego niesłodzonego,
  • 2 łyżki płatków owsianych,
  • sok z cytryny i miód - do smaku.

Wykonanie:
1. Płatki owsiane przekładamy do pojemnika blendera, zalewamy mlekiem, odstawiamy na kwadrans, żeby lekko zmiękły.
2. Buraka i banana obieramy, dokładamy razem z truskawkami do płatków. Blendujemy na gładki koktajl. Próbujemy - w razie potrzeby dodajemy sok z cytryny lub miód.

Wskazówka:
Buraczki pieczemy tak jak w przepisie na hummus buraczany (przepis tutaj).

Koktajl z burakiem i płatkami owsianymi

***
Spodobał Ci się dzisiejszy przepis? Będzie mi miło jeśli zostawisz komentarz albo podzielisz się nim ze znajomymi. A jeśli chcesz być na bieżąco z nowymi wpisami, które pojawiają się na blogu, odwiedź moją stronę na Facebook'u lub Google+

3 komentarze