Śniadaniowo mi #24: Jajka zapiekane w papryce

Jajka zapiekane w papryce

Ten kolejny z śniadaniowej serii wpis powstał dość spontanicznie, przy okazji mojego coniedzielnego kręcenia się po kuchni. Na śniadanie miałam ochotę przygotować jajka zapiekane w bułkach (przepis znajdziecie tutaj), ale niestety okazało się, że... bułki wyszły ;) Chwyciłam więc czerwoną paprykę, która świetnie sprawdziła się w roli miseczki na jajko. Do tego kilka dodatków i pyszne śniadanie gotowe!

Jajka zapiekane w papryce

Jajka zapiekane w papryce to świetny pomysł na zdrowe, białkowo-tłuszczowe śniadanie. Ja zabrałam się za nie w weekend, ale bez problemu przygotujecie jest też w środku tygodnia, bo to przepis z serii tych, które robią się praktycznie same :)

Jajka zapiekane w papryce


Składniki/ na 1-2 porcje:
  • 1 czerwona papryka,
  • 2 jajka,
  • 6 pieczarek,
  • 2 łyżeczki zielonego pesto,
  • oliwa,
  • sól, pieprz,
  • do podania: szczypiorek, pieczywo.

Wykonanie:
1. Paprykę myjemy, kroimy na dwie połówki, oczyszczamy z gniazd nasiennych. Umyte pieczarki kroimy na ćwiartki. Wszystkie składniki przekładamy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia (pieczarki układamy osobno, paprykę osobno). Skrapiamy oliwą, posypujemy odrobiną soli. Pieczemy przez ok. 15 minut w piekarniku rozgrzanym do temperatury 180 st. C, aż pieczarki się zrumienią.
2. Blachę wyjmujemy z piekarnika. Do każdej połówki papryki nakładamy pieczarki i po 1 łyżeczce pesto. Jajka wbijamy do miseczki, przelewamy do papryki i doprawiamy solą i pieprzem. Wstawiamy spowrotem do piekarnika na ok. 12-15 minut. Podajemy gorące, posypane posiekanym szczypiorkiem lub ulubionymi ziołami.

Wskazówka:
Na blachę można dołożyć też kilka kromek chleba (może być czerstwy). Chrupiące tosty będą świetnie pasować do zapiekanych jajek :)


***
Spodobał Ci się dzisiejszy przepis? Będzie mi miło jeśli zostawisz komentarz albo podzielisz się nim ze znajomymi. A jeśli chcesz być na bieżąco z nowymi wpisami, które pojawiają się na blogu, odwiedź moją stronę na Facebook'u lub Google+

4 komentarze