Śniadaniowo mi #26: Frittata z czerwoną papryką

Frittata z czerwoną papryką

Tego lata moja dieta bardzo się zmieniła. Z racji problemów zdrowotnych coraz mniej w niej nabiału i ukochanych dotąd serów, a coraz więcej dań typowo wegańskich. Nie znaczy to jednak, że ser już się na blogu nie pojawi - w zanadrzu mam jeszcze kilka fajnych przepisów, które czekają na publikację, a poza tym wiecie... mimo, że nie powinnam to i tak od czasu do czasu nie potrafię odmówić sobie kawałka parmezanu albo odrobiny mozzarelli ;) A jak to jest u Was? Unikacie jakichś produktów, czy (szczęściarze) nie musicie się tym przejmować?

Frittata z czerwoną papryką

Zastanawiałam się ostatnio sporo nad tym tematem i stwierdziłam... uwaga... że obecnie jestem owo-wegatarianką (od „ovo” czyli jajo) ;) Jajek jednak sobie nie odmawiam, choć jem je w mniejszych niż dotąd ilościach i jeszcze bardziej zwracam uwagę na ich pochodzenie. Z dobrych, wiejskich jajek lubimy zrobić sobie sobotnią jajecznicę, namiętnie kręcę też jajeczne pasty z toną świeżego szczypiorku i koperku. Bardzo lubię też wszelkie omlety i omleciki, zresztą przepisów na nie znajdziecie na blogu dość sporo. Pora więc na kolejny, tym razem prostą frittatę, czyli puszysty omlet zapiekany w piekarniku.


Frittata z czerwoną papryką


Składniki/ na 2 porcje:
  • 3 duże/ 4 małe jajka,
  • 2 łyżki mleka,
  • 1 łyżka masła lub oliwy,
  • 1 czerwona papryka,
  • 2 małe cebule dymki ze szczypiorkiem,
  • duża szczypta soli,
  • dowolny ser np. parmezan lub feta, opcjonalnie.

Wykonanie:
1. Piekarnik rozgrzewamy do 180 st. C.
2. Paprykę oczyszczamy z nasion i kroimy na plasterki lub w paski. Cebulę i szczypiorek drobno siekamy.
3. Na patelni rozgrzewamy masło lub oliwę i podsmażamy paprykę z cebulą. Warzywa smażymy do momentu papryka "zwiędnie".
4. W tym czasie do miski wbijamy jajka, dodajemy mleko i sól. Roztrzepujemy widelcem przez 2 minuty, żeby dobrze napowietrzyć masę jajeczną.
5. Patelnię zdejmujemy z ognia, wlewamy jajka, na wierzchu układamy ser (jeśli używacie, ja tym razem pominęłam). Patelnię wstawiamy do rozgrzanego piekarnika i pieczemy przez 12-14 minut. Frittatę podajemy na ciepło, posypaną posiekanym szczypiorkiem. Smacznego!

Wskazówka:
Do przygotowania frittaty najlepiej sprawdzi się patelnia o średnicy 25-30 cm. Pamiętajcie, że nie może mieć plastikowej rączki, bo trzeba ją włożyć do piekarnika. Jeśli nie macie takiej patelni (albo piekarnika), przygotujcie frittatę tak jak omlet hiszpański (w przepisie na tortilla española znajdziecie wskazówki jak to zrobić).

Frittata z czerwoną papryką

***
Przepis na frittatę z czerwoną papryką bierze udział  w akcji kulinarnej Warzywa psiankowate 2018:

  Warzywa psiankowate 2018
       
***
Spodobał Ci się dzisiejszy przepis? Będzie mi miło jeśli zostawisz komentarz albo podzielisz się nim ze znajomymi. A jeśli chcesz być na bieżąco z nowymi wpisami, które pojawiają się na blogu, odwiedź moją stronę na Facebook'u lub Google+

2 komentarze

  1. Prosta i pyszna. Wspaniałe rozpoczęcie dnia. Dziękuję za dodanie do akcji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że mogłam wziąć w niej udział. Pozdrawiam :)

      Usuń