Lekka zupa jarzynowa z kalarepą i kalafiorem

Lekka zupa jarzynowa z kalarepą i kalafiorem

Ostatnimi dniami zdarza mi się zapominać, że nadal mamy lato. Za oknem zimno, szaro, mokro. Jakoś już tak mam, że gdy pogoda nas nie rozpieszcza, ja najchętniej oddałabym się błogiemu lenistwu pod cieplutkim kocem. A jak tu jeszcze znaleźć siłę na pracę, fitness, bloga? Mam na to sprawdzony sposób - z pomocą przyjdzie porcja aromatycznej zupy pełnej młodych warzyw. Z kalarepą, kalafiorem i duuuuuużą porcją młodego koperku. I od razu robi się człowiekowi lepiej :)

Lekka zupa jarzynowa z kalarepą i kalafiorem


Składniki/ na 4 duże porcje:
  • 1 duża kalarepa + kilka liści,
  • 1/4 małego kalafiora,
  • 2 średnie ziemniaki,
  • 2 marchewki,
  • 1 młody por (biała część),
  • 3-4 gałązki młodego selera wraz z liśćmi,
  • kilka gałązek pietruszki,
  • duży pęczek koperku,
  • garść świeżego lubczyku,
  • 3 szkl. wody,
  • 1 szkl. roślinnego mleka,
  • olej roślinny,
  • przyprawy: 1 liść laurowy, 2 ziarenka ziela angielskiego, kilka ziarenek czarnego pieprzu, sos sojowy, sól.

Wykonanie:
Obrane ziemniaki, marchew i kalarepę kroimy w grubą kostkę, a kalafiora dzielimy na małe różyczki. Oczyszczonego pora kroimy na talarki. Na dnie dużego garnka rozgrzewamy dwie łyżki oleju, wrzucamy pora i pokrojone warzywa, liść laurowy, ziele angielskie i pieprz. Chwilę podsmażamy, mieszając. Dorzucamy drobno posiekane pietruszkę, selera, lubczyk, liście kalarepy i połowę koperku. Zalewamy wodą i mlekiem i gotujemy pod przykryciem na średnim ogniu, aż warzywa zmiękną (ok. 30 minut). Doprawiamy łyżka sosu sojowego i solą. Przed podaniem dodajemy resztę koperku. Smacznego!

***
Spodobał Ci się dzisiejszy przepis? Będzie mi miło jeśli podzielisz się nim ze znajomymi albo zostawisz komentarz. A jeśli chcesz być na bieżąco z nowymi wpisami, które pojawiają się na blogu, odwiedź moją stronę na Facebook'u lub Google+

6 komentarzy