Młoda kapusta w sosie pomidorowym z koperkiem (ulubiona)

Wiem, wiem, że się powtarzam, ale ja naprawdę kocham kapustę :) O tej porze roku, gdy na straganach urodzaj młodych warzyw, dość często przypominam o tym domownikom, którzy chcąc nie chcąc skazani są na kolejne porcje młodej kapusty. Przyrządzanej na różne sposoby, bo pomysłów mam wiele! Na blogu dzieliłam się już dwoma przepisami na jej przygotowanie. Była więc kapusta z duszonymi pieczarkami, była też sycąca kapusta w pomidorowym sosie z fasolą. Jednak moja ulubiona i najczęściej przyrządzana w naszym domu jest właśnie taka - duszona w pomidorowym sosie z dużą (a nawet bardzo dużą) ilością świeżego koperku. Najprościej i najsmaczniej :)


MŁODA KAPUSTA W SOSIE POMIDOROWY Z KOPERKIEM


Składniki:
  • 1 mała główka młodej kapusty,
  • 1 duża cebula,
  • 1 pęczek świeżego koperku (a jak macie ochotę to nawet dwa!),
  • 2 łyżki pasty pomidorowej,
  • 1 puszka pomidorów krojonych,
  • 2 szkl. wody lub bulionu,
  • 2 łyżki sosu sojowego,
  • 2 łyżki oleju,
  • 1/2 łyżeczki ostrej papryki,
  • sól, pieprz.

Przygotowanie:
1. Kapustę szatkujemy razem z zielonymi liśćmi. Cebulę kroimy w pióra. Koperek drobno siekamy.
2. W garnku rozgrzewamy olej, chwilę podsmażamy cebulę, następnie dodajemy kapustę, zalewamy gorącą wodą lub bulionem i gotujemy pod przykryciem przez ok. 10 minut, co jakiś czas mieszając. 3. Do kapusty dodajemy posiekany koperek, pomidory, pastę pomidorową, sos sojowy i przyprawy. Mieszamy i gotujemy jeszcze kilkanaście minut, aż kapusta zmięknie. Doprawiamy do smaku solą i pieprzem. Podajemy gorącą, jako dodatek do obiadu lub samodzielne danie.

***
Spodobał Ci się dzisiejszy przepis? Żeby być na bieżąco z nowymi wpisami, odwiedź moją stronę na Facebook'u lub Google+

2 komentarze

  1. Moje ulubione letnie danie. Dobrze smakuje właśnie z fetą lub soczewicą. Szkoda że muszę je sam gotować bo u mnie w domu to głównie jedzą chleb/ziemniaki/mięso a kapustę taką robią w proporcji 1:3(kapusta:mięso) :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. OOoo soczewica to świetny pomysł! Rozumiem Cię, czasem trudno jest przekonać innych do swoich racji. Gotuj dalej i nie poddawaj się :)

      Usuń