Młoda kapusta z marchewką, fasolą i pomidorami

Młoda kapusta z marchewką, fasolą i pomidorami

Czasem nie ma nic lepszego, jak wstąpić do przypadkowego warzywniaka po odrobinę inspiracji, żeby potem spontanicznie wyczarować przepyszny obiad. Tym razem mój wybór padł na główkę młodej, zielonej kapusty i pęczek przepięknych marchewek, z których przygotowałam szybkie, jednogarnkowe danie. Do warzyw dorzuciłam jeszcze trochę białka w postaci fasoli, żeby obiad nasycił też i mojego mięsożercę. Polecam!

Młoda kapusta z marchewką, fasolą i pomidorami


Składniki:
  • 1 główka młodej kapusty,
  • 2 marchewki,
  • 1 cebula,
  • 1 puszka krojonych pomidorów,
  • 1 puszka białej fasoli,
  • 2 łyżki suszonego koperku (koniecznie użyjcie świeżego, jeśli macie),
  • 2 szklanki bulionu warzywnego lub wody,
  • olej,
  • sól i pieprz do smaku.

Przygotowanie:
Cebulę pokroić w piórka, marchewkę w cienkie talarki, a kapustę poszatkować. Na dnie dużego garnka rozgrzać łyżkę oleju, wrzucić cebulę i marchew, i chwilę smażyć od czasu do czasu mieszając. Wsypać kapustę, zalać bulionem lub wodą i gotować przez ok. 10 minut (młoda kapusta powinna dość szybko zmięknąć). Następnie dodać pomidory i fasolę, doprawić koperkiem, solą i pieprzem i gotować przez kolejne 10 minut. Podawać na gorąco z pieczywem, ziemniakami, kaszą... choć sama też smakuje świetnie :)

***
Spodobał Ci się dzisiejszy przepis? Będzie mi miło jeśli podzielisz się nim ze znajomymi albo zostawisz komentarz. A jeśli chcesz być na bieżąco z nowymi wpisami, które pojawiają się na blogu, odwiedź moją stronę na Facebook'u lub Google+

5 komentarzy

  1. takie dania, wymyślane pod wpływem chwili często wychodzą najlepiej :) świetny pomysł na kapustę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mam takie wrażenie, czasem zwyczajnie najlepiej jest się zasugerować tym, co na straganie :)

      Usuń
  2. Zjadłabym teraz taką kapustę!

    OdpowiedzUsuń