Sałatka piękności z buraczkiem i słonecznikiem

Sałatka piękności z buraczkiem i słonecznikiem

Moja mama jest największa miłośniczką barszczu, jaką znam. To po niej odziedziczyłam więc miłość do buraków, wszelkiej postaci. Barszcz oczywiście też uwielbiam, podobnie wszelkie pasty i inne buraczane wynalazki. Ale ta sałatka to mój numer jeden - nie dość że zdrowa i prosta, to jeszcze przepięknie różowa! I idealna na wielkanocny stół - jeszcze zdążycie ją przygotować :)

Przepis niecnie podejrzałam kiedyś u mamy S. i od tego czasu chętnie i często się u nas pojawia, w różnych wariacjach. Do jej przygotowania wykorzystać można buraki ugotowane (np. te, które zostały z gotowania zupy) lub pieczone - umyte warzywa wystarczy zawinąć w folię i piec w temperaturze ok. 200 st. C przez 45-60 minut. Ale ja równie często używam do niej lekko octowych buraków ze słoika, marynowanych na jesieni - specjalnie z myślą o tej właśnie sałatce. 

Sałatka piękności z buraczkiem i słonecznikiem 


Składniki:
  • 4 buraczki, upieczone (ugotowane) i obrane,
  • 1 puszka białej fasoli,
  • 4 ogórki konserwowe,
  • 4 łyżki łuskanego słonecznika,
  • 1 mała cebula,
  • 1 ząbek czosnku,
  • 1 łyżeczka jogurtu naturalnego,
  • 1 łyżeczka majonezu,
  • sól i pieprz.

Przygotowanie:
Fasolę odcedzamy, płuczemy. Na suchej, rozgrzanej patelni prażymy przez chwilę słonecznik, a następnie odstawiamy do wystygnięcia. Buraczki, ogórki i cebulę drobno kroimy, mieszamy z fasolą i słonecznikiem. Dodajemy przeciśnięty przez praskę czosnek, jogurt i majonez. Doprawiamy solą i pieprzem. Wszystko dokładnie mieszamy. 

***
Spodobał Ci się dzisiejszy przepis? Będzie mi miło jeśli podzielisz się nim ze znajomymi albo zostawisz komentarz. A jeśli chcesz być na bieżąco z nowymi wpisami, które pojawiają się na blogu, odwiedź moją stronę na Facebook'u lub Google+

8 komentarzy

  1. Naprawdę piękna sałatka! Dla pięknych duchem też...

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo smaczne połączenie składników !

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyczuwam młodość :) Buraczki duże to źródło witamin. Super, chętnie zrobię

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Buraczki to mój numer jeden - no dobra, numer dwa, bo ziemniaków się nigdy nie wyrzeknę :)

      Usuń
  4. Zainspirowałaś mnie do nowej sałatki z buraczkiem :) Połączenie z ogórkami konserwowymi i białą fasolką po prostu musi być pyszne :) Zapisuję przepis!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A na dodatek to bardzo fajny pomysł na wykorzystanie zbędnych buraczków po barszczu :) Dziękuję :)

      Usuń