Wegańskie leczo z cukinią

wegańskie leczo z cukinią

Wybaczcie mi ciszę na blogu i brak nowych wpisów. Kto zagląda na blogowego facebooka wie, że w ostatnich dniach walczyliśmy w domu z remontem. Na szczęście sytuacja już opanowana i życie zaczyna wracać do normy. W związku z całym tym zamieszaniem w ogóle mało było u mnie gotowani, bo nasza kuchnia zwyczajnie się do tego nie nadawała. Postawiłam więc na jednogarnkowe, sycące obiadokolacje i w efekcie całe to moje remontowe kucharzenie sprowadziło się do... lecza z cukinią.
W kuchni węgierskiej, skąd wywodzi się leczo, podstawą jego przygotowania jest tradycyjnie czerwona papryka podduszona na słoninie lub smalcu. Swoją wersję potraktowałam jednak tak, jak w większości polskich domów - dodając do niej cukinię. Nie dałoby się inaczej - cukiniowy sezon w pełni, a ja zewsząd dostaję piękne okazy, które trzeba przecież jakoś wykorzystać. A jakby tego było mało - mój przyszły mąż to największy leczo-żerca jakiego znam. Do perfekcji zatem dopracowałam ulubiony przez nas przepis na leczo, do którego wcale nie potrzebny jest ani smalec, ani kiełbasa (no chyba, że sojowa hihihi). Podstawą charakterystycznego smaku jest dodatek wędzonej papryki w proszku, o której pisałam już tutaj. Jeśli macie możliwość, sięgnijcie też po różnokolorowe odmiany warzyw, dzięki czemu Wasze danie zyska piękny wygląd :)

wegetariańskie leczo z cukinią

WEGAŃSKIE LECZO Z CUKINIĄ


Składniki/ na ok. 4 porcje:
  • 1 kg cukinii*,
  • 2 duże czerwone papryki,
  • 1 duża cebula,
  • 3-4 łyżki oleju,
  • 2 łyżki sosu sojowego,
  • 1 mały słoiczek koncentratu pomidorowego (ok. 190 g),
  • 1/2-1 szklanki wody,
  • 1 łyżeczka wędzonej papryki w  proszku,
  • 2 łyżeczki słodkiej papryki w  proszku,
  • 1/2 łyżeczki ostrej papryki w proszku,
  • 1/2 łyżeczki cukru,
  • 1/2 łyżeczki mielonego czarnego pieprzu,
  • sól do smaku.

Wykonanie:
1. Przygotowujemy warzywa. Cukinię i oczyszczone papryki kroimy w grubszą kostkę. Obraną cebulę drobno siekamy.
2. W szerokim rondlu rozgrzewamy olej, wrzucamy cebulkę i smażymy przez 2-3 minuty. Dodajemy paprykę w proszku i przez chwilę podsmażamy, ciągle mieszając, żeby przyprawy się nie przypaliły. Dodajemy cukinię, sos sojowy i całość dusimy przez ok. 5 minut. Następnie dorzucamy paprykę i dusimy pod przykryciem przez kolejne 5 minut. Dodajemy koncentrat, wodę, cukier, pieprz i dokładnie mieszamy. Całość gotujemy przez ok. 15-20 minut, aż warzywa całkiem zmiękną, a sos zgęstnieje. Doprawiamy do smaku solą. Leczo najlepiej smakuje odgrzewane, następnego dnia :)

* Do przygotowania leczo użyłam 1 kg miąższu z cukinii - mam tu na myśli młode cukinie, które można pokroić w całości albo starsze sztuki, z twardsza skórką, z których po przekrojeniu należy wyciąć gniazda nasienne.

***
Spodobał Ci się dzisiejszy przepis? Żeby być na bieżąco z nowymi wpisami, odwiedź moją stronę na Facebook'u lub Google+.  

Brak komentarzy

Prześlij komentarz