Wegański ser z ziemniaka

Wegański ser z ziemniaka

Jak wiecie, weganką nie jestem, ale często sięgam po dania nie zawierające składników odzwierzęcych. Ale żeby samemu zabrać się za wegański ser? Jeszcze kilka miesięcy temu przepis wydawał mi się trochę zbyt szalony jak na mnie, a z braku odpowiednich składników po prostu odszedł w zapomnienie. Ale gdy jakiś czas temu przepis na ser z ziemniaka po raz kolejny mignął mi gdzieś na blogu Kuby z Plant Punch, po prostu nie mogłam się powstrzymać. A jak się okazało, ten ser jest po prostu genialny! Ciągnie się jak kremowy serek topiony, a w smaku przypomina (jak dla mnie) ostry cheddar. Po zamrożeniu można go też pokroić w plastry albo zetrzeć na tarce - wprost na roślinną zapiekankę albo domową pizzę. Swój wyjątkowy smak zawdzięcza płatkom drożdżowym, o których już kiedyś Wam pisałam, dlatego koniecznie zaopatrzcie się w nie przy następnej wizycie w sklepie ze zdrową żywnością. I do dzieła!

Wegański ser z ziemniaka

WEGAŃSKI SER Z ZIEMNIAKA

Składniki/ na 1 małą miseczkę:
  • 2 średnie ziemniaki,
  • 1 marchewka,
  • 1 ząbek czosnku,
  • 50 ml oleju roślinnego o neutralnym smaku,
  • 3/4 szkl. płatków drożdżowych,
  • 1 łyżeczka słodkiej papryki w proszku,
  • ok. 1 łyżeczki soli,
  • kilka łyżek wody.

Wykonanie:
1. Ziemniaki i marchewkę obieramy, kroimy w kostkę i przekładamy do garnka. Zalewamy niewielką ilością wody, żeby przykryć nią warzywa i gotujemy do miękkości. Odcedzamy i lekko studzimy.
2. Warzywa przekładamy do garnka, dodajemy przeciśnięty przez praskę czosnek i resztę składników, przy czym na początek 1/3 łyżeczki soli, żeby nie przesolić. Całość dokładnie blendujemy na gładką pastę. Jeśli ser zrobi się za gęsty, dodajemy 2-3 łyżki wody. Smakujemy, ewentualnie doprawiamy większą ilością soli.
3. Gotowym serem możemy smarować kanapki albo, jak w serowym dipie, maczać w nim ulubione warzywka. Świetnie smakuje też zapieczony na warzywach i makaronach. 

Wegański ser z ziemniaka

Spodobała Ci się produkcja wegańskiego "nabiału"? Wypróbuj też przepisy na domowe mleka roślinne, które z moją małą pomocą przygotujesz w swojej kuchni :)

***
Spodobał Ci się dzisiejszy przepis? Żeby być na bieżąco z nowymi wpisami, odwiedź moją stronę na Facebook'u lub Google+

2 komentarze