Sałatka jarzynowa z żółtą fasolką szparagową

Sałatka jarzynowa z żółtą fasolką szparagową
Do (jakichkolwiek) Świąt daleko, a za mną tak ostatnio "chodziła" sałatka jarzynowa, że nie macie pojęcia. Warzyw na szczęście w domu dostatek, a młoda włoszczyzna po prostu prosiła się, żeby coś z niej wykombinować. Przygotowałam więc klasyczną sałatkę, podobną do robionej zazwyczaj w naszym domu na rodzinne spotkania. Tym razem dodałam też do niej żółtą fasolkę szparagową i świeże, małosolne ogórki mojej mamy, którymi zajadam się w ostatnich dniach. Niby nic specjalnego, ale nie wyobrażacie sobie jak ta zwykła, jarzynowa sałatka mi smakowała!

Sałatka jarzynowa z żółtą fasolką szparagową

SAŁATKA JARZYNOWA Z ŻÓŁTĄ FASOLKĄ SZPARAGOWĄ


Składniki/ na 1 miskę/ kilka porcji:
  • ok. 300-350 g żółtej fasolki szparagowej,
  • 2 duże ziemniaki,
  • 2 marchewki,
  • 1 korzeń pietruszki,
  • 1/2 bulwy selera,
  • 4 ogórki małosolne,
  • 1 młoda cebulka,
  • 2 łyżki posiekanej natki pietruszki,
  • 2 łyżki majonezu/sojonezu,
  • 1 łyżeczka musztardy stołowej,
  • sól, pieprz.

Przygotowanie:
1. Warzywa dokładnie myjemy pod bieżącą wodą. Ziemniaki, marchewkę, pietruszkę i selera przekładamy do garnka, zalewamy zimną wodą i gotujemy, aż będą miękkie. Studzimy, obieramy ze skórki. 
2. Obcinamy końcówki fasolek, przekładamy je do drugiego garnka i gotujemy, aż będą al dente. Fasolkę można też ugotować na parze.
3. Fasolkę kroimy na mniejsze kawałki, ugotowane warzywa, ogórki i cebulę kroimy w kostkę. Przekładamy do miski, dodajemy natkę pietruszki, majonez i musztardę. Mieszamy. Doprawiamy solą i świeżo mielonym pieprzem. Odstawiamy do lodówki na min. 1 godzinę żeby smaki się połączyły.

Sałatka jarzynowa z żółtą fasolką szparagową
***
Spodobał Ci się dzisiejszy przepis? Żeby być na bieżąco z nowymi wpisami, odwiedź moją stronę na Facebook'u lub Google+.  

3 komentarze

  1. Ja sobie wyobrażam. Czasami takie proste, sprawdzone potrawy ogarniają nasze myśli i musisz zrobić i zjeść :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny pomysł z ta fasolka ;) mam jej dużo w ogródku więc na pewno wypróbuję;*
    Pozdrawiam http://velas-blog.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń