Szybki obiad - spaghetti w pomidorach

spaghetti w pomidorach

Wspominałam już, że jestem wielką fanką makaronu? Uwielbiam wykorzystywać go w swojej kuchni, przyrządzając proste i szybkie dania na każdą okazję. Zimową porą co prawda znacznie częściej sięgam po sycące kasze i ulubiony ryż basmati, lubię jednak od czasu do czasu przygotować sobie porcję gorących klusek w pomidorowym sosie.

spaghetti w pomidorach

Tak więc poniżej przepis na bardzo szybki (robi się go dosłownie w kwadrans) i smaczny sos. Najłatwiej będzie przygotować go w wysokiej patelni, w której na końcu połączymy go z ulubionym makaronem.

Spaghetti w pomidorach


Składniki/ na 2 porcje: 
  • 1,5 szklanki przecieru pomidorowego,
  • 2 garście oliwek (użyłam czarnych),
  • 1 szalotka lub mała cebulka,
  • 2 ząbki czosnku,
  • 1 łyżka oliwy z oliwek,
  • 1/2 łyżeczki suszonego oregano,
  • 1/2 łyżeczki suszonej bazylii,
  • 1/2 łyżeczki ziół prowansalskich,
  • 2 łyżki sosu sojowego (opcjonalnie - ja bardzo lubię),
  • sól i świeżo mielony pieprz do smaku,
  • 2 łyżki ricotty do podania (dla tych, którzy jedzą nabiał)
  • 2 porcje ulubionego makaronu ugotowanego al dente - zabierając się za sos najlepiej od razu wstawić wodę na makaron i ugotować go w czasie, gdy sos będzie dochodził.

Przygotowanie:
Oliwki kroimy na plasterki. Cebulkę drobno szatkujemy i podsmażamy chwilę na oliwie. Gdy się już zeszkli, dosypujemy zioła i drobno pokrojony czosnek i wszystko chwilę smażymy (może z minutę). Wrzucamy oliwki, dolewamy przecier i sos sojowy. Wszystko dokładnie mieszamy i gotujemy na średnim ogniu przez kilka minut, aż sos zgęstnieje, ew. dodajemy soli i pieprzu do smaku. Mieszamy z odcedzonym makaronem i podajemy gorący, z odrobiną ricotty lub kawałkiem sera, oprószone świeżo mielonym pieprzem. Smacznego!

***
Spodobał Ci się dzisiejszy przepis? Będzie mi miło jeśli podzielisz się nim ze znajomymi albo zostawisz komentarz. A jeśli chcesz być na bieżąco z nowymi wpisami, które pojawiają się na blogu, odwiedź moją stronę na Facebook'u lub Google+

4 komentarze

  1. Uwielbiam makarony w każdej postaci a Twój wygląda i "brzmi" tak ze trudno mi opanować ślinianki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A sos jest naprawdę prosty i szybki w wykonaniu. Koniecznie spróbuj :)

      Usuń
  2. Wygląda cudnie :) Bardzo podobają mi się wszystkie składniki i efekt końcowy ;) Wegetariańskie spaghetti robię bardzo często, ale takiego jeszcze nie robiłam i chętnie wypróbuję przepis ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sos jest dość minimalistyczny, ale komponuje się świetnie :) Daj znać, jak Ci się udał :)

      Usuń