Bardzo czekoladowe ciasto z fasoli

bardzo czekoladowe ciasto z fasoli

Tak, to nie żart! Upiekłam ciasto z... fasoli. Sam pomysł kusił i fascynował mnie od dawna, ale nie miałam czasu ani odwagi się za niego zabrać. A ponieważ ostatnio w ramach życiowych i dietetycznych zmian stawiam na zdrowe produkty i domowe wypieki, po prostu musiałam go wykorzystać. Przepis jest w sumie mojego autorstwa, kilkukrotnie wypróbowany, ale możliwe, że nie będzie dla Was czymś odkrywczym. Jedno jest pewne - jest naprawdę przepyszne. Nie za słodkie (więc lubiącym słodsze słodkości polecam dodać trochę więcej cukru), mocno czekoladowe i bardzo sycące.

Bardzo czekoladowe ciasto z fasoli


Składniki/ na małą okrągłą tortownicę o średnicy 18 cm:
  • 1 puszka czerwonej fasoli,
  • 5 łyżek ksylitolu lub cukru,
  • 2 jajka,
  • 3 łyżki ciemnego kakao,
  • 1/2 szkl. wiórków kokosowych,
  • 3 łyżki oleju,
  • 3 łyżki mleka,
  • 1 łyżeczka sody,
  • szczypta soli,
  • garść posiekanej gorzkiej czekolady.

Wykonanie:
Odsączoną z zalewy fasolę dokładnie blendujemy. W misce ucieramy jajka z ksylitolem lub cukrem. Łączymy z resztą składników. Wylewamy do foremki wyłożonej papierem do pieczenia. Pieczemy przez ok. 40 minut w temp. ok. 180 st. C, ale dla pewności lepiej ciasto obserwować i sprawdzić patyczkiem, czy ciasto na pewno jest w środku upieczone. Wystudzone ciacho ozdabiamy - ja swoje posmarowałam rozpuszczoną w kąpieli wodnej gorzką czekoladą, posypałam posiekanymi migdałami i wiórkami kokosowymi.


***
Spodobał Ci się dzisiejszy przepis? Będzie mi miło jeśli podzielisz się nim ze znajomymi albo zostawisz komentarz. A jeśli chcesz być na bieżąco z nowymi wpisami, które pojawiają się na blogu, odwiedź moją stronę na Facebook'u lub Google+

4 komentarze

  1. Bardzo lubię fasolowe ciasta, ale muszę gotować dużo fasoli, po zanim coś z niej przygotuję, zawsze wyjem połowę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zrobiłam i jest przepyszne http://kuchnia-w.blogspot.com/2017/02/bardzo-czekoladowe-ciasto-z-fasoli.html !!

    OdpowiedzUsuń