Sałatka z jajkiem, kalafiorem i sosem z curry

sałatka z kalafiorem

Co roku, gdy pojawią się bielutkie młode kalafiory i kuszą piękne pomidory, przypominam sobie o tej prostej, a jednocześnie trochę niecodziennej sałatce. Po raz pierwszy spróbowałam jej lata temu, w domu rodzinnym mojej przyjaciółki Emi. Połączenie świeżych, słodkawych pomidorów, ugotowanego kalafiora i przyprawy curry bardzo mi wtedy zasmakowało, a nawet trochę zaskoczyło. Sałatka jednak dość szybko zagościła i w naszym domu. Dostosowując ją do własnych upodobań, wzbogaciłam danie o dodatek świeżego, lekko ostrego szczypiorku, a sos odchudziłam zastępując majonez gęstym jogurtem naturalnym.

Powiem Wam też tak w sekrecie, że kluczem do sukcesu jest to, aby nie pozwolić sałatce za bardzo rozmięknąć. Dlatego kalafiora gotujemy al dente, najlepiej na parze, a co bardziej soczyste pomidory odsączamy z nadmiaru soku. Całość zalewamy sosem dopiero przed podaniem, rozkładając sałatkę w dużej misce lub na osobnych talerzach. A więc do dzieła!

Sałatka z jajkiem, kalafiorem i sosem curry


Składniki/ na 2 duże porcje: 
  • pół małego kalafiora,
  • 2 jajka,
  • 2 garście pomidorków koktajlowych,
  • 2 łyżki drobno posiekanego szczypiorku,
  • garść sałaty np. rukoli,

na sos:
  • 2 łyżki gęstego jogurtu naturalnego,
  • 1 łyżka oliwy z oliwek,
  • 1 ząbek czosnku,
  • 1/2 łyżeczki przyprawy curry,
  • sól, pieprz.

Przygotowanie:
1. Umytego kalafiora dzielimy na mniejsze różyczki, gotujemy na parze. Jajka gotujemy na twardo, studzimy, kroimy na ćwiartki. Pomidorki kroimy na połówki.
2. Składniki na sos dokładnie mieszamy, odstawiamy na chwilę, żeby smaki się połączyły.
3. Na talerzach rozkładamy kilka liści sałaty i resztę składników: kalafiora, pomidorki, jajka. Oprószamy odrobiną soli i pieprzu. Polewamy sosem i posypujemy szczypiorkiem. Podajemy z ulubionym pieczywem.

***
Spodobał Ci się dzisiejszy przepis? Będzie mi miło jeśli podzielisz się nim ze znajomymi albo zostawisz komentarz. A jeśli chcesz być na bieżąco z nowymi wpisami, które pojawiają się na blogu, odwiedź moją stronę na Facebook'u lub Google+

4 komentarze

  1. Dopiero niedawno odkryłam, że kalafior jest idealny do sałatek, ale z pomidorem jeszcze nie robiłam, muszę spróbować :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja uwielbiam używać zarówno kalafiory jak i brokuły, pod warunkiem, że się nie rozpadają - dlatego najlepiej gotować go na parze :)

      Usuń