Śniadaniowo mi #12: Elvisowa owsianka z karmelizowanymi bananami

Elvisowa owsianka z karmelizowanymi bananami

Dziś chciałabym zdradzić Wam pewien sekret... No dobra - co to za sekret skoro wszyscy o nim wiedzą? Uwielbiam Elvisa Presleya. Dla wielu z Was jest pewnie symbolem amerykańskiego kiczu, ale dla mnie jego muzyka zawsze była najlepszym sposobem na rozładowanie emocji. I tak pięknie śpiewał o miłości! Słuchałam go namiętnie przez całe liceum, by potem porzucić na kilka dobrych lat. I dopiero ostatnio, przy okazji przedwiosennych porządków, przez przypadek odkopałam swoje stare płyty z największymi hitami Presleya. Jak znalazł przydają mi się teraz podczas porannych korków w drodze do pracy - możecie sobie wyobrazić miny innych kierowców, gdy tak sobie podśpiewuję i tańcuję za kierownicą ;)

Elvisowa owsianka z karmelizowanymi bananami

Przechodząc jednak do tematu jedzenia... to jest w amerykańskiej kulturze danie, które niezmiennie kojarzy się z postacią Elvisa. Danie, a właściwie kanapka lub tost - z masłem orzechowym i bananem. Czasem też bekonem, ale go z wiadomych względów pominę milczeniem ;) Połączenie genialne w swojej prostocie, równie dobrze sprawdzi się w porannej owsiance - gęstej, orzechowej, z karmelizowanymi bananami. Mniam!

Elvisowa owsianka z karmelizowanymi bananami


Składniki/ na 2 porcje:

Wykonanie:
1. W garnku łączymy mleko i płatki, dodajemy szczyptę soli i gotujemy na średnim ogniu przez ok. 5 minut od czasu do czasu mieszając. Gdy owsianka zrobi się kleista, dodajemy masło orzechowe, dokładnie mieszamy i zdejmujemy z ognia.
2. W czasie gdy owsianka się gotuje, na rozgrzanej patelni rozpuszczamy wodę z cukrem. Całość gotujemy przez ok. 2-3 minuty, aż karmel zacznie lekko ciemnieć. Następnie dodajemy olej kokosowy i podgrzewamy przez chwilę, aż całość się połączy. Na patelnię wrzucamy banana pokrojonego na półplasterki i przez chwilę podsmażamy w karmelu.
3. Ciepłą owsiankę przekładamy do miseczek i dekorujemy karmelizowanymi bananami. Smacznego! 

Elvisowa owsianka z karmelizowanymi bananami

Wpis powstał w ramach współpracy z Primavika - producentem zdrowej żywności. Jeśli jesteście ciekawi innych produktów z ich oferty, odwiedźcie ich stronę lub facebook'a!

***
Spodobał Ci się dzisiejszy przepis? Żeby być na bieżąco z nowymi wpisami, odwiedź moją stronę na Facebook'u lub Google+

4 komentarze

  1. właśnie chciałam pisać - "a gdzie boczek vel bekon?" haha :D pozostawmy to w milczeniu, tak jest lepiej - banan i masło orzechowe to mój ulubiony klasyk <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Ta owsianka to pychota, zrobiłam na mleku ryżowym, świetnie wyszła! Tylko trochę mnie boli spora ilość cukru - wiem, że to niezbędne do karmelu, ale zastanawiam się jak smakowałyby po prostu banany podsmażone na maśle z ewentualnie 1/4 tej ilości karmelu co w przepisie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że udałoby się świetnie! Banany są same w sobie dość słodkie, dlatego polecam po prostu dobrać ilość cukru pod siebie. Ja osobiście kilka lat temu słodziłam o wiele więcej, a dzisiaj moja czułość na słodkie jest zupełnie inna. Dzisiaj pewnie użyłabym też cukru trzcinowego lub kokosowego :) Pozdrawiam!

      Usuń