Domowe mleko ryżowe

mleko ryżowe

Moja fascynacja domowym mlekiem kokosowym nie mija. To póki co moje ulubione mleko roślinne, z którego korzystam prawie codziennie. Dodaję je do owsianek, zup, koktajli, placków - wszystkiego! Idąc za ciosem, postanowiłam wypróbować też inne przepisy na roślinne mleka. Przyszła więc kolej na mleko ryżowe - najprostsze, ze składników, które każdy z Was znajdzie w kuchennych szafkach. "Mleko" ma dość charakterystyczny ryżowy posmak, przypominający trochę dziecięce kleiki. Moim zdaniem najlepiej nadawać się będzie do owocowych koktajli i owsianek. Ale mi zasmakowało tak bardzo, że pierwszy kubek wypiłam na ciepło, zaraz po zblendowaniu. Wypróbujcie sami!

Składniki (na ok. 1,5-2 l mleka):
  • 2 l wody,
  • 1/2 szkl. ryżu (białego lub brązowego),
  • 1 łyżka brązowego cukru,
  • szczypta soli.
Wykonanie:
1. Ryż płuczemy na sitko, przekładamy do garnka. Dodajemy szczyptę soli i zalewamy wodą. Doprowadzamy do wrzenia, zmniejszamy ogień i gotujemy pod przykryciem przez ok. 1,5 godz. lub dłużej, aż ryż całkowicie się rozgotuje. Uważamy, żeby ryż się nie przypalił!
2. Ryż lekko studzimy, dodajemy cukier i dokładnie blendujemy. Przelewamy do butelki lub dużego słoika. Przechowujemy w lodówce przez 2-3 dni. 

mleko ryżowe

Brak komentarzy

Prześlij komentarz