Penne alla vodka

penne alla vodka

Z przepisem na penne alla vodka poszło mi nadzwyczaj szybko. Podczas przerwy śniadaniowej natrafiłam na niego wśród wegetariańskich propozycji Nigelli Lawson i pomysł tak mnie rozbawił, że po prostu nie mogłam go nie wypróbować! Nie zastanowiłam się nawet skąd nagle we włoskiej kuchni zamiłowanie do wódki, co przecież jest pomysłem dość zaskakującym. Potem przeszperałam Internety w poszukiwaniu innych inspiracji i praktycznie od razu, jeszcze tego samego popołudnia wyczarowałam w swojej kuchni makaron z lekko pomarańczowym, aksamitnym sosem pomidorowym. Okazało się, że wódka dodana do sosu podkreśla lekko smak pomidorów, a jednocześnie zapobiega zważeniu się śmietany w kwaśnych pomidorach. Pomak wódki jest praktycznie niewyczuwalny, a samo danie banalnie proste przygotowaniu i naprawdę pyszne!


Penne alla vodka


Składniki/ na 2 porcje:
  • ok. 200-300 g makaronu penne (użyłam bezglutenowego, kukurydzianego),
  • 1 mała cebula,
  • 1 ząbek czosnku,
  • 1 puszka krojonych pomidorów,
  • 50 ml śmietanki kremówki,
  • 50 ml wódki,
  • 4 łyżki startego parmezanu,
  • oliwa,
  • sól, pieprz,
  • kilka listków świeżej bazylii do podania.

Przygotowanie:
1. Cebulę obieramy i kroimy w bardzo drobną kostkę. W szerokim rondlu rozgrzewamy oliwę, dodajemy cebulę, a po chwili przeciśnięty przez praskę czosnek. Chwilę smażymy. Dodajemy pomidory. Dusimy pod przykryciem na małym ogniu przez ok. 15-20 minut, od czasu do czasu mieszając, ewentualnie dolewając odrobinę wody.
2. Do sosu dodajemy wódkę, śmietankę i połowę parmezanu. Doprawiamy do smaku solą i pieprzem. Gotujemy przez ok. 5-10 minut często mieszając.
3. W trakcie przygotowywania sosu gotujemy makaron (al dente). Odcedzamy i od razu przekładamy do rondla z sosem. Dokładnie mieszamy, przekładamy na talerze. Makaron podajemy posypany parmezanem i bazylią.

Inspiracja: mirabelkowy.pl oraz nigella.com

A może masz ochotę na makron w trochę innym wydaniu? Kilka smacznych inspiracji znajdziesz tutaj:

***
Spodobał Ci się dzisiejszy przepis? Żeby być na bieżąco z nowymi wpisami, odwiedź moją stronę na Facebook'u lub Google+

5 komentarzy

  1. Smakuje wybornie, ja czasami do takich sosów dodaję whisky i nikt nie może zgadnąć, co to za smak. Serdeczności od Kasi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, patent z whisky też wypróbuję! Pozdrawiam!

      Usuń
  2. Nie wpadłabym na to. Dodaję do potraw wino, ale wódkę? Muszę spróbować!

    OdpowiedzUsuń
  3. Z wódką jeszcze nie eksperymentowałam :-)

    OdpowiedzUsuń