Śniadaniowo mi #16: Małdrzyki krakowskie

małdrzyki krakowskie

Zaniedbałam ostatnio śniadaniowy wątek na blogu, przyznaję. Dlatego dziś spróbuję odpokutować to pysznymi, chrupiącymi placuszkami serowymi, które ekspresowo przygotujecie na jutrzejsze śniadanie. Ich smak znałam od dawna, ale lata temu, gdy po raz pierwszy poczęstowała mnie nimi koleżanka z akademika, nie miałam pojęcia, że te pyszne, wilgotne placki to tradycyjne krakowskie małdrzyki. Koniecznie dodajcie do ciasta odrobinę skórki z cytryny i cukier aromatyzowany wanilią, będą smakowały jak prawdziwy sernik. Tak tak, S-E-R-N-I-K! Na śniadanie!

Jeśli szukasz innych ciekawych śniadaniowych inspiracji, koniecznie zajrzyj do zakładki Śniadania (lub od razu kliknij tutaj!).

Małdrzyki krakowskie

Składniki/ na 8 placków/ 2 porcje:
  • 250 g twarogu półtłustego,
  • 2 jajka,
  • 1 łyżka cukru,
  • 1 łyżeczka cukru waniliowego,
  • 5-6 łyżek mąki pszennej,
  • skórka otarta z 1/2 cytryny,
  • olej/masło klarowane do smażenia.

Wykonanie:
1. Twaróg blendujemy z jajkami i cukrem na gładką, pulchną masę. Dodajemy mąkę  i skórkę z cytryny, dokładnie mieszamy łyżką.
2. Na patelni rozgrzewamy olej lub masło. Wykładamy po dużej łyżce ciasta i formujemy okrągłe, spłaszczone placuszki. Smażymy przez kilka minut na średnim ogniu, uważając żeby placki usmażyły się w środku, ale nie przypaliły z wierzchu. Podajemy gorące, oprószone cukrem pudrem lub z innymi ulubionymi dodatkami.

Inspiracja: fotokulinarnie.pl

Małdrzyki krakowskie
***
Spodobał Ci się dzisiejszy przepis? Żeby być na bieżąco z nowymi wpisami, odwiedź moją stronę na Facebook'u lub Google+

Brak komentarzy

Prześlij komentarz