Śniadaniowo mi #18: Jajka zapiekane w bułkach

Śniadaniowo mi #18: Jajka zapiekane w bułkach

Tegoroczny weekend majowy miał wyglądać zupełnie inaczej, ale ostatnio mam wrażenie, że planowanie nie jest moją mocną stroną ;) Dlatego ostatecznie postanowiliśmy nie ulegać tej całej majówkowej presji wyjazdowej. Spędzimy go tak normalnie, niezobowiązująco i spontanicznie :) Jedno jest pewne, wolny weekend najlepiej zacząć od pysznego, odświętnego śniadania. W tej roli świetnie sprawdziły się dzisiaj zapiekane bułki z jajkiem, fetą i pomidorkami koktajlowymi. Niesamowicie proste w przygotowaniu, a przy tym naprawdę pyszne:) 

JAJKA ZAPIEKANE W BUŁKACH


Składniki/ na 4 porcje:
  • 4 bułki, mogą być czerstwe,
  • 4 małe jajka,
  • pomidorki koktajlowe,
  • kawałek sera typu feta,
  • kilka listków bazylii,
  • szczypiorek,
  • szczypta soli i pieprzu.

Przygotowanie:
1. Odcinamy wierzch bułek i wydrążamy środki tworząc miseczki. Staramy się nie uszkodzić ścianek i dna bułeczek.
2. Do każdej bułki wkładamy trochę pokruszonej fety, po 2-3 połówki pomidorków, listek bazylii. Na wierzch wbijamy jajko - jeśli chcecie ładnie wyeksponować żółtko, najlepiej oddzielić białko od żółtka, wlać białko do bułki i na to delikatnie położyć żółtko. Doprawiamy solą i pieprzem, posypujemy odrobiną posiekanego szczypiorku.
3. Bułki podpiekamy w piekarniku rozgrzanym do 180 st. C przez ok. 10-15 minut, aż białka się zetną. Podajemy na ciepło, posypane szczypiorkiem, przystrojone listkiem bazylii.

Śniadaniowo mi #18: Jajka zapiekane w bułkach

***
Spodobał Ci się dzisiejszy przepis? Żeby być na bieżąco z nowymi wpisami, odwiedź moją stronę na Facebook'u lub Google+.

2 komentarze

  1. Wygląda pysznie, na weekend idealne :) Pozdrawiam i zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń