Wielkanoc 2017: Co przygotuję na świąteczny stół? (inspiracje)


No dobra, marzec już pożegnany, zaczął się kwiecień, a stąd... już tylko chwila do Wielkanocy. W tym roku początkowo nie miałam w planach się wysilać, jednak mimowolnie zaczynam już odczuwać świąteczną presję, a w mojej głowie powoli coraz więcej pomysłów na wielkanocne dania ;)

Dlatego jeśli tak jak ja zaczęliście obmyślać już menu na wielkanocny stół, przyda Wam się garść inspiracji, które postanowiłam zebrać w jednym poście. To taka mała ściąga z wybranych przepisów, które wpadły mi w ostatnim czasie w oko, ale niewykluczone, że przy okazji wielkanocnego gotowania uaktualnię moją listę o kolejne ciekawe pozycje. Wystarczy kliknąć na zdjęcie, a przekieruje Was na stronę z oryginalnym przepisem. Klikajcie, korzystajcie!

I jeszcze jedno... pamiętajcie, żeby w całym tym wielkanocnym rozgardiaszu nie dać się zwariować! Wykorzystajcie te Święta i nacieszcie się wiosną :)

WYTRAWNIE


ZAKWAS NA ŻUREK od aronia-wiemcojem.blogspot.com

Niedzielne śniadanie nie może zacząć się inaczej, jak od porcji gorącego żuru. Wstyd się przyznać, ale ja... nigdy jeszcze żurku sama nie zrobiłam. Dlatego w tym roku planuję nadrobić to niedopatrzenie. I to porządnie, bo zaczynając tak jak się należy - od domowego zakwasu. Ze wskazówkami z bloga aronia-wiemcojem.blogspot.com nie wydaje się to trudne, na pewno dam radę! ;)

ZAKWAS NA ŻUREK od aronia-wiemcojem.blogspot.com
fot. aronia-wiemcojem.blogspot.com


JAJKA FASZEROWANE PASTĄ BAZYLIOWĄ od cookitlean.pl

Wielkanocny stół nie może też obejść się bez jajek. Ale zamiast kolejny raz faszerować je pieczarkami, sałatką jarzynową albo nudnym majonezem... w tym roku, jak na prawdziwą wielbicielkę bazylii przystało, stawiam na jajka z bazyliową pastą! Co myślicie o pomyśle cookitlean.pl? Zasmakuje domownikom? Bo ja osobiście już nie mogę doczekać się, kiedy wypróbuję ten przepis :)

JAJKA FASZEROWANE PASTĄ BAZYLIOWĄ od cookitlean.pl
fot. cookitlean.pl


PESTO Z RZEŻUCHY I MIGDAŁÓW od readeat.pl

Kolejnym pomysłem na dodatek do jajek, ale też innych świątecznych pyszności jest pesto z rzeżuchy. Genialny w swojej prostocie! Na wiosnę zawsze zajadam rzeżuchę garściami i po prostu uwielbiam jej ostry smak, który idealnie pasuje do wytrawnych, wielkanocnych smakołyków. W tym roku na pewno wypróbuję przepis na to pesto od readeat.pl, jestem pewna, że świetnie skomponuje się na kanapce z jakimś wielkanocnym pasztetem :)

NA SŁODKO


PASCHA Z KASZY JAGLANEJ od mientablog.com

Co roku na Wielkanoc zajadamy się ulubioną "Chatką Baby Jagi". Pod tą swojską nazwą nie kryje się nic innego jak pyszna, serowa pascha, którą moja mama przygotowuje w formie podłużnej chatki obłożonej herbatnikami i polanej czekoladą. W tym roku postanowiłam, że dla porównania przygotuję też roślinną wersję tego pysznego deseru. Przepis na bazie kaszy jaglanej znalazłam u mientablog.com :)

HOT CROSS BUNS od brunetkawkuchni.pl

Te korzenne, pełne bakalii słodkie bułeczki z charakterystycznym krzyżykiem na wierzchu, tradycyjnie przygotowywane są przez irlandzkich piekarzy na Wielki Piątek. Już nie raz rzuciły mi się w oczy, dlatego w tym roku mam nadzieję, że w końcu uda mi się je przygotować (trzymajcie kciuki!). Z przepisem brunetkawkuchni.com nie wydaje się to trudne :)

MAZUREK CYTRYNOWY od ilovebake.pl

No i pozostaje jeszcze kwestia mazurka. Bo w naszym domu do tej pory na Wielkanoc mazurki pojawiały się bardzo sporadycznie, ale w tym roku mam na niego wyjątkową ochotę. Ale żeby nie słodzić tu kajmakami i karmelami, za którymi S. nie przepada, to wybieram wersję ilovebake.pl z lekko kwaskowatym lemon curd. Myślę, że idealnie wpasuje się w moje ulubione smaki :)

fot. ilovebake.pl

A Wy? Jakie macie plany na Wielkanocne menu? Eksperymentujecie, czy zostajecie przy sprawdzonych, domowych recepturach? Czekam na Wasze komentarze :) Podzielcie się linkami do wielkanocnych przepisów, które w tym roku pojawią się na Waszych stołach. 

***
Spodobał Ci się dzisiejszy wpis? Żeby być na bieżąco z nowymi postami, odwiedź moją stronę na Facebook'u lub Google+.

4 komentarze

  1. Fajny przepis na mazurka zapraszam na blog na sernik z kaszą jaglanąhttp://moje-wyroby.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za polecenie mojego zakwasu. Przy okazji wypatrzyłam też coś dla siebie :)
    Pozdrawiam i życzę Zielonych Smakowitych Świąt :)

    OdpowiedzUsuń