Smażony brązowy ryż z jajkiem (+ bobem i rzodkiewkami!)

Smażony brązowy ryż z jajkiem (i bobem i rzodkiewkami!)

Ufff, jak dobrze wrócić po przerwie! Trochę mi się ta przerwa przeciągnęła. Po ostatnim wyjeździe postanowiłam znowu na jakiś czas oderwać się od blogowania i mediów społecznościowych, w których było mnie ostatnio troszkę mniej. Zauważyliście pewnie, że od czasu do czasu lubię sobie zrobić takie mini wakacje. Bardzo sobie cenię te urlopy do internetowego życia, bo takie przewietrzenie głowy pomaga mi nabrać sporego dystansu do mojej internetowej działalności ;) Chociaż nie ukrywam, że im dłuższa przerwa, tym trudniej wrócić do tej codziennej rutyny. Ale wracam, ze zdwojoną energią i nowymi pomysłami!

Na dobry początek mam dla Was świetny przepis na szybki obiad lub kolację. Smażony ryż z moim ukochanym bobem (ja naprawdę czekałam na niego cały rok!) i rzodkiewkami. Smażyliście kiedyś rzodkiewki? Jeśli nie, to koniecznie spróbujcie, bo przygotowane w ten sposób są naprawdę pyszne! Zresztą dodatki możecie dowolnie zastępować, zamiast bobu i rzodkiewek, usmażcie ryż z cukinią, fasolką szparagową albo młodym kalafiorem. A zamiast ryżu użyjcie kaszy jaglanej lub gryczanej, będzie pysznie!

Smażony brązowy ryż z bobem i rzodkiewkami


Składniki/ na 2-3 porcje:
  • 100 g suchego brązowego ryżu lub ok. 1,5 szkl. ugotowanego ryżu,
  • 400-500 g bobu,
  • 2 jajka,
  • 1 pęczek rzodkiewki,
  • 1 cebula dymka ze szczypiorkiem,
  • 2 łyżki oleju,
  • 2 łyżki sosu sojowego,
  • pieprz, ew. sól do smaku.

Wykonanie:
1. Ryż gotujemy według wskazówek na opakowaniu. Można tez użyć ryżu, który został z innego posiłku.
2. Bób płuczemy, przekładamy do garnka, zalewamy zimną wodą i gotujemy przez ok. 10 minut od momentu zagotowania wody. Ugotowany bób przelewamy wodą i studzimy. Obieramy ze skórek.
3. Cebulę i szczypiorek siekamy. Rzodkiewki dokładnie myjemy i kroimy na połówki lub ćwiartki.
4. Na patelni rozgrzewamy łyżkę oliwy, wrzucamy cebulę  i rzodkiewki i smażymy przez ok. 5 minut, aż się lekko zrumienią. Dodajemy bób i smażymy jeszcze 2 minuty.
5. Dodajemy ryż i sos sojowy, dokładnie mieszamy i całość smażymy razem przez 5-10 minut, od czasu do czasu mieszając.
6. Ryż z warzywami odsuwamy na boki patelni. Na środek wbijamy jajka, lekko je mieszamy i smażymy jak omlet. Gdy jajka zaczynają się ścinać, kroimy je lekko łyżką i mieszamy z ryżem z warzywami.
7. Ryż podajemy na ciepło, posypany szczypiorkiem. W razie konieczności doprawiamy solą i pieprzem.

Smażony brązowy ryż z jajkiem (i bobem i rzodkiewkami!)

***
Spodobał Ci się dzisiejszy przepis? Będzie mi miło jeśli podzielisz się nim ze znajomymi albo zostawisz komentarz. A jeśli chcesz być na bieżąco z nowymi wpisami, które pojawiają się na blogu, odwiedź moje profile na Facebooku i Instagramie.

Brak komentarzy

Prześlij komentarz