Brukselka z jajkiem sadzonym

Brukselka z jajkiem sadzonym

Lubicie brukselkę? Ja uwielbiam, choć nie była to miłość od pierwszego "wejrzenia". Po latach doceniłam jednak jej walory smakowe i zdrowotne. Mrożonej brukselki raczej nie kupuję, za to gdy jesienią w sklepach pojawia się świeża, nie mogę się opanować. Najczęściej podpiekam ją na na chrupko w piekarniku lub podsmażam  na patelni - tak smakuje mi najbardziej.

Ostatnio na obiad do podsmażonej brukselki dołożyłam jajka sadzone. Jajka z warzywami to moim zdaniem bardzo fajny sposób na szybki, ciepły posiłek. Nie tylko na śniadanie, ale i obiad i kolację, bo odpowiednia porcja białka sprawia, że syci na długo. Polecam Wam to połączenie, bo mi bardzo przypadło do gustu. Proste, ale naprawdę pyszne!

Brukselka z jajkiem sadzonym


Składniki/ na 2 porcje:
  • 300 g brukselki,
  • 1 mała cebula,
  • 2-3 jajka,
  • 1 łyżka masła klarowanego/ oliwy,
  • sól, świeżo mielony pieprz.

Wykonanie:
1. Brukselkę obieramy z wierzchnich liści, kroimy na ćwiartki. Cebulę obieramy i kroimy w piórka.
2. Na średniej patelni rozgrzewamy masło lub oliwę. Wrzucamy warzywa i smażymy ok. 7 minut, aż lekko zbrązowieje i zmięknie. Doprawiamy solą.
3. Patelnię zdejmujemy z ognia, w warzywach robimy 2-3 zagłębienia i w każde wbijamy po jajku. Całość oprószamy lekko solą i pieprzem. 
4. Patelnię stawiamy spowrotem na niedużym ogniu i przykrywamy pokrywką. Po ok. 2-4 minutach jajka będą gotowe - białka powinny się ściąć, a żółtka pozostać płynne. Zjadamy ze świeżym pieczywem lub pieczonymi ziemniaczkami. Smacznego!

Brukselka z jajkiem sadzonym

***
Spodobał Ci się dzisiejszy przepis? Będzie mi miło jeśli podzielisz się nim ze znajomymi albo zostawisz komentarz. A jeśli chcesz być na bieżąco z nowymi wpisami, które pojawiają się na blogu, odwiedź moje profile na Facebooku i Instagramie.

Brak komentarzy

Prześlij komentarz