Bananowe ciasteczka owsiane na drugie śniadanie

ciastka owsiane

Jakiś czas temu rzucił mi się w oczy przepis p. Agaty Jędraszczak na bardzo proste owsiane ciasteczka na bazie purée z bananów. A że w domu zalegało kilka przejrzałych sztuk, potraktowałam go jako inspirację i zabrałam się za pieczenie. Udało mi się przygotować porcję pożywnych ciasteczek, idealnych na drugie śniadanie do pracy. Są delikatnie słodkie i miękkie, lekko ciągnące, zwłaszcza na drugi dzień. Choć jak dla mnie najlepiej smakują zaraz po upieczeniu :)

Bananowe ciasteczka owsiane


Składnik/ na 8-10 ciasteczek, w zależności od wielkości:
  • 2 dojrzałe banany,
  • 1/2 szkl. płatków owsianych,
  • 1/2 szkl. płatków jęczmiennych,
  • garść suszonej żurawiny,
  • garść łuskanego słonecznika,
  • garść posiekanych ulubionych orzechów,
  • łyżka miodu (opcjonalnie).

Wykonanie:
Banany rozgniatamy widelcem na purée. Mieszamy z resztą składników i odstawiamy na kwadrans. Z masy formujemy ciasteczka i układamy na wyłożonej papierem blaszce. Pieczemy w piekarniku rozgrzanym wcześniej do temp. 180 st. C. Studzimy na kratce.

***
Spodobał Ci się dzisiejszy przepis? Będzie mi miło jeśli podzielisz się nim ze znajomymi albo zostawisz komentarz. A jeśli chcesz być na bieżąco z nowymi wpisami, które pojawiają się na blogu, odwiedź moją stronę na Facebook'u lub Google+

8 komentarzy

  1. ooo, uwielbiam te ciasteczka! super alternatywa dla kanapek :)

    OdpowiedzUsuń
  2. nie ma chyba prostszych i smaczniejszych, no i oczywiście zdrowszych ciasteczek niż te! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mmm, opis brzmi niezwykle kusząco :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj sama, są niesamowicie proste i takie pyszne! :)

      Usuń
  4. rzeczywiście super ciasteczka! pozdrawiam
    dlakieszeni

    OdpowiedzUsuń