Dal z czerwonej soczewicy

dal z soczewicy

Ostatnio powoli poznaję kuchnię indyjską. Chęci mam wielkie, czasu na kuchenne eksperymenty niestety mniej. Skupiam się więc na poznawaniu nowych przepisów, szperając w wolnych chwilach po książkach i Internecie. Inspiracji jest mnóstwo! Kilka dni temu przypadkowo odkryłam fantastyczną stronę Veg recipes of India i dosłownie nie mogę się od niej oderwać. Nie wiem jak to możliwe, że nie trafiłam na nią wcześniej :) A dzisiejszy dal, czyli aromatyczny gulasz przyrządzany w Indiach z roślin strączkowych, przygotowałam wg przepisu Jadłonomii (znajdziecie go pod tym adresem). Jest bardzo prosty w wykonaniu i naprawdę niewiele w nim zmieniłam. A obiad uznano za udany :)

Dal z czerwonej soczewicy


Składniki, które wykorzystałam do przygotowania 4 porcji kremowego, kokosowego dalu:
  • 1 i 1/2 szkl. czerwonej soczewicy,
  • 1 cebula,
  • 1/2 szkl. przecieru pomidorowego,
  • 1/2 puszki mleczka kokosowego,
  • 3 szkl. wody,
  • 2 łyżki oleju,
i przyprawy:
  • 1 i 1/2 łyżeczki mielonego kuminu,
  • 1 łyżeczka ziaren czarnej gorczycy,
  • 1 łyżeczka ziaren kolendry,
  • 1/2 łyżeczki kurkumy,
  • 1/2 łyżeczki mielonego imbiru,
  • duża szczypta chilli,
  • sól.

Cebulę kroimy w kostkę. W garnku rozgrzewamy olej, wrzucamy cebulę, przyprawy (te w ziarnach można wcześniej lekko rozgnieść nożem) i smażymy przez chwilę, żeby uwolnić ich aromat. Wrzucamy soczewicę, wlewamy przecier i wodę, i gotujemy na małym ogniu przez ok. 15 minut od czasu do czasu mieszając. Dodajemy mleko kokosowe, doprawiamy solą i gotujemy kolejne 15 minut, dolewając w razie potrzeby wody, aż soczewica zrobi się kremowa. Podajemy na gorąco np. z ryżem i pieczonymi warzywami.

***

Spodobał Ci się dzisiejszy przepis? Będzie mi miło jeśli podzielisz się nim ze znajomymi albo zostawisz komentarz. A jeśli chcesz być na bieżąco z nowymi wpisami, które pojawiają się na blogu, odwiedź moją stronę na Facebook'u lub Google+

16 komentarzy

  1. Uwielbiam czerwoną soczewicę i indyjskie smaki. Przepis idealny :) Zupę na pewno ugotuję. Na stronkę do której podałaś linka weszłam. Rzeczywiście bardzo fajna lektura i mnóstwo inspiracji :). Wielkie dzięki. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na zdjęciu faktycznie wygląda dość zupowato, kwestia ile płynu dolejesz w trakcie gotowania. Veg recipes.. jest naprawdę świetne, najbardziej podobają mi się zdjęcia "krok po kroku" - bardzo pomocne dla początkujących :)

      Usuń
  2. genialne danie, muszę zrobić!

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam tego rodzaju dania, a zwłaszcza soczewicę w zestawieniu z mlekiem kokosowym :):)

    OdpowiedzUsuń
  4. świetne! bardzo lubię strączki w takim wydaniu - sycące, smaczne i aromatyczne! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeden raz podjęłam się zrobienia Dalu i nie wiem, czy to ja coś spierniczyłam czy po prostu nie podchodzi mi kokosowy posmak, niedobre wyszło ;)

    Co do strony- wielbię ją też :D I te piękne zdjęcia, krok po kroku !! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdjęcia są piękne i bardzo bardzo pomocne w odkrywaniu tajników kuchni indyjskiej :)

      Usuń
  6. Dzieki za pomysl na jutrzejszy obiad:). Dawno nie jadlam dalu, idę namoczyć fasolkę!

    OdpowiedzUsuń
  7. Super, uwielbiam połączenie soczewicy i mleczka kokosowego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też. Ostatnio trenuję się w indyjskich daniach i mleczko kokosowe króluje w mojej kuchni :)

      Usuń
  8. Waoo...What a great combination of red lentils with coconut milk... I will surely try this recipe...must try this another aromatic and delicious Dal Fry recipe

    OdpowiedzUsuń