Śniadaniowy omlet z zieleniną

Śniadaniowy omlet z zieleniną

Śniadanie to mój ulubiony posiłek dnia. Chociaż w tygodniu poranki bywają ciężkie, gdy z zamkniętymi jeszcze oczami próbuję się ubrać i umalować i czasem nie mam nawet siły się odezwać, to i tak staram się je celebrować. Owocowy koktajl, twarożek z pomidorem czy domowe musli dają mi siłę, żeby wyjść z domu. Najbardziej jednak uwielbiam śniadania w weekendy. Wstaję zawsze chwilkę wcześniej niż reszta domowników, kroję świeżego pomidora, szczypior, owoce, parzę mój poranny rumianek i smażę jajecznicę albo naleśniki. I zawsze, gdy siadam do stołu z rodziną, czuję, że to będzie dobry dzień :)

Na dzisiejsze śniadanie przygotowałam natomiast lekki omlet ze świeżą zieleniną. Takie sycące śniadanie, podane ze świeżym warzywami, na pewno da siłę na cały poranek. I długi weekend :)

Śniadaniowy omlet z zieleniną


Składniki/ na 1 porcję:
  • 2 jajka,
  • 1 łyżka mleka,
  • 1 łyżeczka masła lub odrobina oleju,
  • garść świeżego szpinaku,
  • garść rukoli,
  • szczypiorek,
  • sól i pieprz.

Wykonanie:
Szczypiorek drobno kroimy, umyte liście grubo siekamy. Na niedużej patelni rozgrzewamy tłuszcz, wrzucamy szpinak, rukolę i łyżkę szczypiorku i chwilę podsmażamy, aż liście zwiędną i delikatnie odparują. W tym czasie jajka wbijamy do miseczki, dodajemy mleko, szczyptę soli i pieprzu i dokładnie roztrzepujemy widelcem. Podsmażoną zieleninę rozkładamy płasko na całej powierzchni patelni, wylewamy jajka i smażymy przez kilka minut na średnim ogniu. Po chwili jajka powinny być już lekko ścięte na wierzchu. Omleta składamy na pół, posypujemy odrobiną świeżego szczypiorku i podajemy gorący.

***
Spodobał Ci się dzisiejszy przepis? Będzie mi miło jeśli podzielisz się nim ze znajomymi albo zostawisz komentarz. A jeśli chcesz być na bieżąco z nowymi wpisami, które pojawiają się na blogu, odwiedź moją stronę na Facebook'u lub Google+

6 komentarzy

  1. Ostatnio robiłam podobny omlet z tym, że dodałam jeszcze paprykę :) Idealne śniadanko!

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetnie wygląda :):) pyszne śniadanko :):) i bardzo pożywne :):)

    OdpowiedzUsuń
  3. Szpinak, rukola i jaja to świetnie śniadanie. Zarówno pod względem dietetycznym jak i smakowym :)

    OdpowiedzUsuń
  4. przepysznie :):) muszę jutro wypróbować na śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń