Spaghetti ze szpinakiem, pomidorkami i serem pleśniowym


Jeśli nie macie pomysłu na jutrzejszy obiad, już spieszę z pomocą :) Wystarczy kilka świeżych składników, ulubiony makaron spaghetti, kilka minut w kuchni i... gotowe!

Składniki na 2-3 porcje:
  • 250 g świeżego szpinaku,
  • 250 g pomidorków koktajlowych,
  • 1 młoda cebula,
  • 2 ząbki czosnku,
  • kawałek sera pleśniowego np. z niebieską pleśnią,
  • kilka listków świeżej bazylii,
  • oliwa z oliwek,
  • sól, pieprz,
  • ulubiony makaron (użyłam bezglutenowego, kukurydzianego).
Wykonanie:
1. W garnku zagotowujemy wodę i gotujemy makaron wg wskazówek na opakowaniu (powinien być al dente). Odcedzając makaron odlewamy szklankę wody z gotowania.
2. Na dużej patelni rozgrzewamy 2 łyżki oliwy, wrzucamy posiekaną w drobną kostkę cebulę, czosnek i chwilę podsmażamy. Dodajemy szpinak, podlewamy odrobiną wody i dusimy, aż szpinak zmięknie. Doprawiamy solą i pieprzem. Dodajemy pokrojone na połówki pomidorki, pokruszony ser i ugotowany makaron. Wszystko dokładnie mieszamy i przez chwilę podgrzewamy. Danie podajemy udekorowane listkami świeżej bazylii.


Przepis na moje spaghetti dodałam do akcji kulinarnej:

 

5 komentarzy

  1. Ostatnio bardzo często jadłam na obiad podobne danie. U mnie makaron najczęściej idzie w towarzystwie ze szpinakiem i serem pleśniowym, uwielbiam tę kombinację :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A można ser pleśniowy zastąpić fetą?

    OdpowiedzUsuń
  3. A można ser pleśniowy zastąpić fetą?

    OdpowiedzUsuń