Zawijane drożdżówki z masłem migdałowym i migdałami

Zawijane drożdżówki z masłem migdałowym i migdałami

Nowy miesiąc rozpoczynam wpisem, który powstał w ramach współpracy z marką Primavika. Wielu z Was pewnie świetnie kojarzy tą firmę jako producenta wegetariańskich produktów bez zbędnych ulepszaczy, wolnych od GMO i glutaminianu sodu. Bez problemu znajdziecie je w sklepach ze zdrową żywnością, a także sklepach sieci Piotr i Paweł, E.Leclerc czy Real (tutaj kilka słów o dystrybucji ich produktów). W najbliższym czasie podzielę się z Wami kilkoma ciekawymi przepisami na dania słodkie i wytrawne z wykorzystaniem produktów, które od nich otrzymałam. W głowie mam tysiąc pomysłów, już nie mogę się doczekać! :)

Zawijane drożdżówki z masłem migdałowym i migdałami

Na pierwszy ogień, na dzień przed Tłustym Czwartkiem, postawiłam na słodkości. Jakże by inaczej, przecież to jedyny taki dzień w roku! Domowymi pączkami kusiłam jednak już tydzień temu, a że nie jestem wielbicielką takich smażonych w głębokim tłuszczu słodkości, to dziś podzielę się z Wami przepisem na pyszne drożdżowe zawijańce. Z podwójnie migdałowym nadzieniem, bo do środka trafiły nie tylko prażone migdały z miodem, ale i pyszne masło migdałowe (jest naprawdę genialne, koniecznie wypróbujcie!). Drożdżówki są bardzo sycące, więc świetnie nadadzą się na drugie śniadanie albo przekąska w ciągu dnia. Choć najlepsze są jeszcze ciepłe...

Zawijane drożdżówki z masłem migdałowym i migdałami


Składniki/ na ok. 20 sztuk:
  • 4 i 1/2 szkl. maki pszennej,
  • 25 g świeżych drożdży,
  • 1 i 1/2 szkl. mleka,
  • 120 g masła, 
  • 2 jajka,
  • 1/2 szkl. cukru,
  • szczypta soli,

Wykonanie:
1. Przygotowujemy zaczyn: w misce mieszamy drożdże z 2 łyżkami cukru i 2 łyżkami mąki, zalewamy 1/2 szkl. letniego mleka i dokładnie mieszamy. Miskę przykrywamy czystą ściereczką i odstawiamy w ciepłe miejsce na ok. 30 minut.
2. Do drugiej miski przesiewamy 4 szkl. mąki, dodajemy cukier i sól. Dodajemy resztę mleka, lekko roztopione (ciepłe, ale nie gorące) masło i jajka, mieszamy. Wlewamy zaczyn i wyrabiamy ręką przez kilka minut na gładkie, elastyczne ciasto. Miskę z ciastem odstawiamy przykryte ściereczką do wyrośnięcia na ok. 1 godzinę.
3. Gdy ciasto podrośnie, wykładamy je na blat posypany resztą mąki. Szybko zagniatamy, po czym rozwałkowujemy na duży prostokąt, który hojnie smarujemy masłem migdałowym, posypujemy siekanymi migdałami i gdzieniegdzie polewamy miodem. Ciasto zwijamy w roladę wzdłuż dłuższego boku, ostrym nożem przecinamy na pół, a każdą połówkę na ok. 10 kawałków. Ślimaczki układamy w odstępach na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i odstawiamy na kilkanaście minut do wyrośnięcia.
4. Drożdżówki pieczemy w piekarniku rozgrzanym wcześniej do temperatury 180 st. C przez ok. 40 minut. Po wystudzeniu polewamy lukrem.

Zawijane drożdżówki z masłem migdałowym i migdałami

Wpis powstał w ramach współpracy z Primavika - producentem zdrowej żywności. Jeśli jesteście ciekawi innych produktów z ich oferty, odwiedźcie ich stronę lub facebook'a!

***
Spodobał Ci się dzisiejszy przepis? Żeby być na bieżąco z nowymi wpisami, odwiedź moją stronę na Facebook'u lub Google+

4 komentarze