Domowe mleko słonecznikowe

Domowe mleko słonecznikowe

Jako, że ostatnio znowu wróciłam do eksperymentów z wegańskim "nabiałem", postanowiłam podzielić się z Wami kolejnym przepisem na roślinne mleko. Bez problemu przygotujecie je w swojej kuchni, a na dodatek zaoszczędzicie parę groszy, bo zrobione domowym sposobem wegańskie mleka są o wiele tańsze od sklepowych odpowiedników. A więc było już mleko kokosowe i ryżowe, pora więc wypróbować... słonecznikowe! Bo tym razem postanowiłam sięgnąć po ziarno, którego spory zapas mam zawsze (absolutnie zawsze) w swojej kuchni. Słonecznik uwielbiam dodawać do różnego rodzaju sałatek i wypieków, czasem posypuję nim także zupy, kanapki albo spaghetti. A jak się dzisiaj okazało - słonecznik świetnie sprawdza się także jako baza do delikatnego, wegańskiego mleka, w mojej opinii wprost idealnego jako baza dla zdrowych, owocowych koktajli!

DOMOWE MLEKO SŁONECZNIKOWE


Składniki/ na 1 litr:
  • 1 szkl. łuskanego słonecznika,
  • 1 litr wody mineralnej + woda do namoczenia ziaren,
  • szczypta soli, szczypta cukru,
Potrzebne będą również:
  • blender,
  • sitko o drobnych oczkach lub sitko+gaza.

Przygotowanie:
Słonecznik przekładamy do miski, zalewamy wodą i odstawiamy na kilka godzin (a najlepiej całą noc) do namoczenia. Po tym czasie woda zrobi się brzydka, szaro-zielona. Wodę odlewamy, a słonecznik dokładnie płuczemy na sicie. Przekładamy do pojemnika blendera i blendujemy, stopniowo dolewając 1/2 litra wody. Mleko przelewamy przez sitko do drugiej miski, a odciśniętą pulpę ponownie blendujemy z resztą wody, szczyptą soli i cukru (do smaku). Dokładnie odciskamy z reszty płynu na sitku. Gotowe mleko słonecznikowe przelewamy do słoika. Przechowujemy w lodówce przez 2-3 dni.

Domowe mleko słonecznikowe
***
Spodobał Ci się dzisiejszy przepis? Żeby być na bieżąco z nowymi wpisami, odwiedź moją stronę na Facebook'u lub Google+.  

14 komentarzy

  1. Wygląda super! AN pewno spróbuję:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem weganką i od lat robię już różne mleka, w tym także słonecznikowe - tego ziarna u mnie też nigdy nie brakuje. ;) Najczęściej robię jednak "mleko" owsiane. Najtańsze i jak dla mnie najlepsze. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie zazwyczaj wygrywa kokosowe, ale chętnie testuję też inne pomysły :)

      Usuń
    2. Czy mogę prosić o przepis na mleko owsiane?

      Usuń
  3. Takiego mleka jeszcze nie piłam. Musi być pyszne. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawe ;)
    Zapraszam do siebie - www.jedzrosliny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeszcze nie robiłam, ale chętnie wypróbuję! Póki co mam za sobą kokosowe i owsiane. W planach słonecznikowe i migdałowe :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ze słonecznika jeszcze nie próbowałam - czas go wydoić ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajny przepis. Ciekawi mnie czy będzie mi odpowiadał smak takiego mleka. Spróbuje jeszcze dziś je zrobić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest specyficzne, w smaku... słonecznikowe ;) Mi smakuje :)

      Usuń