Pasta z czerwonej fasoli i marchewki (do kanapek)

Pasta z czerwonej fasoli i marchewki
Rozleniwiona weekendem, w niedzielne wieczory zazwyczaj staram się odsuwać od siebie myśli o nadchodzącym tygodniu i jego obowiązkach. Dlatego też w poniedziałki rano sporo czasu zajmuje mi wymyślenie, co przygotować na drugie śniadanie do pracy. I prawie zawsze żałuję, że nie zajęłam się tym dzień wcześniej, bo przecież o wiele przyjemniej byłoby chwilę dłużej pospać... Wczoraj byłam jednak o wiele mądrzejsza ;) Zmobilizowałam się i raz-dwa wymyśliłam pyszną pastę, z podstawowych składników, które akurat miałam pod ręką. I powiem Wam, że połączenie słodkiej marchewki i sycącej czerwonej fasoli sprawdziło się wyśmienicie, a pasta udała się po prostu pysznie. Więc dzisiaj... powtórka ;)

Pasta z czerwonej fasoli i marchewki (do kanapek)

PASTA Z CZERWONEJ FASOLI I MARCHEWKI

Składniki:
  • 1 puszka czerwonej fasoli,
  • 2 marchewki,
  • 1 cebula,
  • kilka łyżek oleju,
  • 1 łyżeczka słodkiej papryki w proszku,
  • 1 łyżeczka mielonej kolendry,
  • 1/2 łyżeczki kurkumy w proszku,
  • sól, pieprz.
Przygotowanie:
1. Fasolę odcedzamy i płuczemy dokładnie na sitku. Cebulę obieramy i kroimy w drobną kostkę. Marchewki myjemy, cienko obieramy i kroimy na mniejsze (niekoniecznie równe) kawałki.
2. W rondelku rozgrzewamy 2-3 łyżki oleju, wrzucamy cebulę i marchewkę, przez chwilę podsmażamy. Dodajemy przyprawy i dolewamy odrobinę wody. Przykrywamy i dusimy przez ok. 10 minut, aż warzywa zmiękną. 
3. Fasolę przekładamy do miski. Dodajemy przestudzone warzywa razem z olejem, na którym się smażyły, a następnie dokładnie blendujemy. Jeśli pasta jest za gęsta, dodajemy łyżkę oleju albo trochę przegotowanej wody. Doprawiamy solą i pieprzem do smaku. Gotową pastę przekładamy do słoiczka i przechowujemy w lodówce kilka dni.

 *** Spodobał Ci się dzisiejszy przepis? Żeby być na bieżąco z nowymi wpisami, odwiedź moją stronę na Facebook'u lub Google+.
***
Spodobał Ci się dzisiejszy przepis? Żeby być na bieżąco z nowymi wpisami, odwiedź moją stronę na Facebook'u lub Google+.  

14 komentarzy

  1. Fenumenalny przepis do chleba chrupiącego! :)
    https://jaglusia.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Hmm... ciągle omijam przepisy z czerwoną fasolą. Nie mam pojecia dlaczego :P Twój wydaje się prosty i smaczny. Chyba się skuszę :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wypróbuj koniecznie, czerwona fasola jest pyszna :)

      Usuń
  3. Lubię takie warzywne pasty :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mniam, wygląda super, uwielbiam takie pasty. A już z wykorzystaniem czerwonej fasoli szczególnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też! Na dodatek czerwoną fasolę prawie zawsze mam w domu, w przeciwieństwie od innych strączków ;)

      Usuń
  5. Bardzo często robię takie wegańskie pasty, ale marchewki to jakoś jeszcze nigdy nie dodałam. To mam teraz super przepis. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem warto pokombinować, ja często sięgam spontanicznie po różne składniki i sprawdzam co z tego wyjdzie ;)

      Usuń
  6. Ojej koniecznie wypróbuję.:) Narobiłam mi tą pastą dużego smaka.:):)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. jesoooo, zobaczyłam tą pastę i tego kiszoniaka i oszalałam... ślinotok. <3

    OdpowiedzUsuń
  8. Very good written post. It will be useful to anybody who usess it, as well as yours truly :). Keep doing what you are doing – looking forward to more posts.

    OdpowiedzUsuń