Krem marchwiowo-pomidorowy z kaszą jaglaną

Krem marchwiowo-pomidorowy z kaszą jaglaną

Jakiś czas temu w mojej kulinarnej biblioteczce pojawiły się dwie książki autorstwa Pana Marka Zaremby: Jaglany detoks oraz Leczenie dietą. Dwie bardzo interesujące pozycje traktujące o naszym zdrowiu i o zdrowym sposobie oczyszczenia naszego organizmu - z kaszą jaglaną w roli głównej. Ja sama sięgnęłam po nie nie tyle z ciekawości, co przede wszystkim z mojego upodobania do tej kaszy, o czym niejednokrotnie już na blogu wspominałam. Póki co udało mi się przeczytać parę rozdziałów i wypróbować kilka przepisów na smaczne zdrowe posiłki, które na pewno na stałe zagoszczą w mojej diecie. Oczywiście kilkoma z nich podzielę się także na blogu.

Poniżej podaję przepis na pyszny marchwiowo-pomidorowy krem, który cudownie rozgrzeje Was po zimnym, grudniowym dniu. Przepis oczywiście z drobnymi zmianami ;)

KREM MARCHWIOWO-POMIDOROWY Z KASZĄ JAGLANĄ


Składniki/ na 4-6 porcji:
  • 4 duże marchewki,
  • 2 puszki pomidorów,
  • 1 cebula,
  • 1 ząbek czosnku,
  • 1-cm kawałek imbiru,
  • 2 daktyle,
  • 4 łyżki ugotowanej kaszy jaglanej,
  • 1 łyżeczka curry,
  • 1/2 łyżeczki kurkumy,
  • 3/4 l wody,
  • 2 łyżki oleju kokosowego,
  • sól i pieprz do smaku,
  • do podania: siemię lniane, ugotowana kasza jaglana.

Przygotowanie:
1. Marchewki obieramy, kroimy w kostkę. Obrane cebulę, czosnek i imbir szatkujemy.
2. W garnku rozgrzewamy 2 łyżki oleju kokosowego, wrzucamy cebulę, czosnek i imbir, chwilę podsmażamy. Dodajemy marchewkę, posypujemy curry i kurkumą i smażymy przez ok. 5 minut, w razie konieczności dolewając odrobinę wody. Dodajemy pomidory, wodę i gotujemy pod przykryciem aż marchewka będzie miękka. 
3. Zupę zdejmujemy z ognia, dodajemy kaszę jaglaną i blendujemy. Doprawiamy solą i pieprzem do smaku. Podajemy z siemieniem lnianym i łyżką ugotowanej kaszy jaglanej.

Krem marchwiowo-pomidorowy z kaszą jaglaną

Jako, że moja biblioteczka rozrasta się coraz bardziej w pyszne, kulinarne pozycje, zastanawiam się ostatnio nad cyklem dotyczącym książek kulinarnych, w które w mojej opinii powinien zaopatrzyć się każdy z Was. Myślicie, że to dobry pomysł? Jesteście zainteresowani? 

***
Spodobał Ci się dzisiejszy przepis? Żeby być na bieżąco z nowymi wpisami, odwiedź moją stronę na Facebook'u lub Google+.  

5 komentarzy

  1. Szukałam przepisu, na krem z marchwi własnie, Twój wydaje się pyszny więc chętnie wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. świetny przepis, taki krem na pewno rozgrzeje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, rozgrzeje idealnie w chłodnie grudniowe wieczory :)

      Usuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń