Prosta tarta z jabłkami

Wiem wiem - środek tygodnia to nie najlepszy moment na publikację przepisów na domowe słodkości (bo kto ma czas na pieczenie!), więc nie będę zarzucać Was pracochłonnymi ciastami.

Ja sama w tygodniu nie mam do tego głowy. Dlatego dziś mam dla Was przepis z tych, które ratują mnie przy okazji "małego głoda" na domowe ciacho. Ta prosta tarta świetnie sprawdzi się też przy okazji wizyty niezapowiedzianych gości lub spontanicznej imprezy ze znajomymi. No i jest też na tyle smaczne, że bez wstydu możecie poczęstować nim rodzinę przy weekendowej kawie :) Tarta wykorzystuje gotowe ciasto francuskie, do tego typowe smaki jesieni, czyli polskie jabłka i cynamon. Niby nic wielkiego, ale efekt naprawdę niesamowity. Lubię takie przepisy, a Wy?

Prosta tarta z jabłkami

Prosta tarta z jabłkami


Składniki:
  • 1 opakowanie ciasta francuskiego,
  • 1 jajko + 1 łyżka wody,
  • 1-2 jabłka,
  • 2 łyżki cukru,
  • 1 łyżeczka cynamonu.

Przygotowanie:
1. Ciasto rozwijamy i układamy na blaszce na papierze do pieczenia (można wykorzystać papier, w który opakowane było ciasto). Ciasto zostawiamy na kilka minut w temperaturze pokojowej, dzięki temu nie skurczy się w trakcie pieczenia.
2. Brzegi ciasta (ok. 1-2 cm) zawijamy do środka. Całe ciasto smarujemy jajkiem roztrzepanym z łyżką wody, a następnie posypujemy cukrem.
3. Jabłka kroimy na ćwiartki, usuwamy gniazda nasienne i kroimy na plasterki. Układamy na przygotowanym cieście, posypujemy cynamonem.
4. Ciasto pieczemy w piekarniku rozgrzanym wcześniej do temperatury 200 st. C przez ok. 20 minut, aż ciasto będzie ładnie zrumienione. Świetnie smakuje zarówno na ciepło, jak i po ostudzeniu. Smacznego!

Inspiracja: Moje Wypieki

Prosta tarta z jabłkami

***
Spodobał Ci się dzisiejszy przepis? Żeby być na bieżąco z nowymi wpisami, odwiedź moją stronę na Facebook'u lub Google+

2 komentarze