Kruche ciasteczka cynamonowe (zamiast pierniczków)

Kruche ciasteczka cynamonowe (zamiast pierniczków)

Boże Narodzenie za pasem, pora rozpocząć przygotowania i zaplanować menu na świąteczny stół! W tym roku jestem trochę opóźniona z całym tym przedświątecznym rozgardiaszem, bo od kilku dni męczy mnie przeziębienie, które mam nadzieję jak najszybciej przegnać dużą ilością imbiru, cytryny i czosnku ;) I cynamonowymi ciasteczkami, których spory zapas upiekłyśmy z moją przyjaciółką Anią w weekend. Co prawda miały w tym roku zastąpić tradycyjne pierniczki... ale chyba nie doczekają, bo wyjątkowy przypasowały mi do przeziębieniowej herbatki imbirowej :) 

Kruche ciasteczka cynamonowe


Składniki/ na ok. 30 sztuk:
  • 150 g mąki pszennej,
  • 100 g mąki migdałowej (ja zmieliłam migdały w młynku do kawy),
  • 100 g miękkiego masła,
  • 1 wanilii,
  • 60 g cukru pudru,
  • 1 jajko,
  • 2 łyżeczki cynamonu.
  • do ozdoby: cukier np. trzcinowy, migdały, suszona żurawina, rodzynki, orzechy włoskie.

Wykonanie:
1. Mąki mieszamy w misce, dodajemy masło i resztę składników. Wszystko dokładnie ucieramy palcami do połączenia składników, zawijamy w folię spożywczą i zostawiamy do schłodzenia w lodówce na minimum 1 godzinę.
2. Ciasto rozwałkowujemy na grubość ok. 5 mm i wycinamy ciasteczka o różnych kształtach lub kroimy nożem na prostokąty.
3. Ciastka układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Ozdabiamy je cukrem, orzechami, suszonymi owocami - ja użyłam migdałów i żurawiny. Pieczemy w piekarniku rozgrzanym do temperatury 180 st. C przez ok. 12-15 minut, aż ładnie się zarumienią. Studzimy na kratce.

Przepis pochodzi z książki "Cukiernia Lidla" Pawła Małeckiego

Kruche ciasteczka cynamonowe (zamiast pierniczków)

***
Spodobał Ci się dzisiejszy przepis? Będzie mi miło jeśli zostawisz komentarz albo podzielisz się nim ze znajomymi. A jeśli chcesz być na bieżąco z nowymi wpisami, które pojawiają się na blogu, odwiedź moją stronę na Facebook'u lub Google+

8 komentarzy

  1. Wyglądają cudownie! :) Idealne na święta :)
    https://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Myślę, że będą hitem Świąt. Proste, ale takie pyszne!

      Usuń
  2. Pierniczki w każdej postaci smakuję bajecznie <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Czy te ciasteczka można dekorować lukrem tak jak pierniczki?
    Szukam alternatywy dla pierniczków bo córeczka uczulona na przyprawę do pierników

    OdpowiedzUsuń